۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۹۵۳۱۶
محسن رضایی در اصفهان:

جنگ هنوز تمام نشده است/ انتقام شهید همدانی را می‌گیریم

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به ماجراجویی دشمنان هشدار داد و تصریح کرد: با دم شیر بازی نکنید، ما مردمی هستیم صبور و مقاوم، به دولت عربستان هشدار می‌دهیم که برادری‌ها را از بین نبرد.
محسن رضايي سخنراني محسن رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سرلشگر محسن رضایی، شامگاه امروز در یادواره‌ شهید محمدرضا پورکیان نخستین فرمانده شهید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گلستان شهدای اصفهان، با اشاره به سوگواری مردم به علت حوادث منا و پس از آن شهادت سردار همدانی گفت: امسال در استقبال از محرم مردم حال و هوای دیگری دارند

 

رضایی اصفهان را سرزمین شهدا و عرفا و مردان نیک و بزرگ خدا ذکر کرد و افزود: شهید محمدرضا پورکیان یکی از شهدایی است که جوانی و عمر با عزت و کوتاه خود را در راه اسلام عزیز و میهن اسلامی صرف کرد، وی نقش مؤثری در تشکیل سپاه خوزستان ایفا کرد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرماندهی مدبرانه شهید پورکیان در سپاه سوسنگرد اظهار کرد: در آغاز جنگ تحمیلی کشور از نظر تجهیزات و امکانات به شدت در محدودیت و کبود به سر می‌برد، ارتش عراق از فرصت استفاده کرد و تا نزدیکی اهواز پیشروی کرد و خرمشهر را به تصرف درآورد، در مقاومت سوسنگرد و حمیدیه شهید پورکیان و یارانش کمتر از خرمشهر تلاش و ایستادگی نکردند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شهید پورکیان برای مبارزه و مقابله با ارتش مجهز عراق امکاناتی در اختیار نداشت و با استفاده از نخل‌ها تلاش می‌کرد تا مانع عبور خودروهای زرهی و تانک‌های عراقی شود، این شهید شجاع با انهدام دو تانک عراقی آنها را ترساند و به عقب راند، در سوسنگرد واقعا نبرد تن با تانک رخ داد و شهید پورکیان هم نهایتا با دو نارنجک به یکی از تانک‌های دشمن حمله کرد و در همانجا به شهادت رسید.

 

شهدا در عین نظامی بودن فرهنگی هم بودند

محسن رضایی با بیان اینکه شهدا علیرغم نظامی بودن یک شخصیت فرهنگی هم بودند و فعالیت‌های فرهنگی بسیاری داشتند گفت: جنگ هنوز تمام نشده است و مقابله و مبارزه ما برای دفع دشمنان همچنان ادامه دارد، ما بخش زیادی از راه انقلاب اسلامی را طی کرده‌ایم اما هنوز راهی طولانی در پیش داریم و عده‌ای تلاش می‌کنند تا حرکت ما در این مسیر را متوقف کنند و ما را از ادامه مسیر منصرف نمایند.

 

دبیر مجمع تشخیص نظام خاطر نشان کرد: پس از دوران شاه عباس صفوی و طی زمانی تقریبا 400 ساله در کشور شاهد شکل گیری جکومتی مقتدر و قدرتمند در کشور هستیم، سربازان ما امروزه در کشورهای دیگر و در سرزمین‌هایی نظیر عراق و سوریه در حال مبارزه با دشمنان هستند اما برخی در داخل تابلوی غرب زدگی و آمریکایی در دست می‌گیرند.

 

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به کشف پیکر شهدا و تشییع آنها در سراسر کشور همراه با استقبال پرشکوه مردم تصریح کرد: حضور شهدای غواص و گمنام در کشور قیامت برپا کرد و این بیانگر پایبندی مردم به جبهه مقاومت و ایثار و راه و خط شهدا است، دشمنان به خوبی می‌دانند که اگر مردم به راه خود و مسیر انقلاب اسلامی ادامه دهند کارشان در منطقه تمام است و دیگر توانایی نفوذ در کشورهای منطقه را نخواهند داشت.

 

هدف تشکیل از داعش سیاه نمایی چهره اسلام است

وی تشکیل گروه‌های تروریستی تکفیری را با هدف اسلام ستیزی و سیاه نمایی چهره اسلام دانست و ابراز کرد: وهابیون و تکفیری‌ها که علاوه بر کشتار مردم و انتشار تصاویر این خشونت‌ها و بی رحمی‌ها آثار باستانی و حسینیه‌ها و مساجد را هم تخریب می‌کنند بزرگترین دشمنان جهان اسلام هستند، آنها نه تنها به اسلام و مسلمین از طریق جنگ افروزی ضربه می‌زنند بلکه در جهان نیز چهره اسلام را سیاه و خدشه دار می‌کنند.

 

رضایی با بیان اینکه کشور عربستان وابسته به آمریکا است و آنها آزادی را از این کشور و مردم این کشور سلب کرده‌اند اظهار کرد: مسائلی نظیر مسأله‌ هسته ای ایران به جوانان اعتماد به نفس و شجاعت می‌دهد، دشمنان از بیداری مردم و خیزش های مردمی به ویژه در جهان اسلام در هراس هستند، آمریکا یکی از اصلی‌ترین و مهمترین حامیان داعش است که نه تنها علیه آن اقدامی نمی‌کند بلکه همه نیازهای انان را فراهم می‌کند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دستاوردهای اقدام مشترک ایران، عراق و سوریه علیه داعش در منطقه عنوان کرد: اروپا و آمریکا در ابتدا موافق حضور روسیه در نبرد علیه داعش بودند اما اکنون با مشاهده تأثیرات حضور روسیه بر داعش و پیروی ان در منطقه مخالف حضور داعش در سوریه هستند.

 

وی بر لزوم همکاری و بسیج همگانی در جهان اسلام برای مقابله با فتنه تکفیر و داعش تأکید کرد و افزود: داعشی‌ها مورد حمایت وهابیت و برخی کشورهای عربی هستند و نیمی از انها نیز نیروهای بعثی هستند که در دوران صدام جنایاتی بسیار را مرتکب شدند، آنها نفت عراق را به سادگی با حمایت غرب در دنیا به فروش می‌رسانند و در عوض غرب ما را برای فروش نفت تحریم کرده است.

 

همان بلایی را برسر قاتلان شهید همدانی می‌آوریم که بر سر صدام آوردیم

رضایی ادامه داد: برخی تحلیل گران غربی گمانه زنی می‌کردند که با شهدات سردار همدانی ایران در مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه کاری از پیش نخواهد برد اما آنها باید بدانند که بزودی اقدامات گسترده‌ای در منطقه توسط ایران و جبهه مقاومت شکل می گیرد، همان بلایی را که بر سر صدام آوردیم بر سر آنهایی می‌آوریم که سردار همدانی را شهید کردند، حجاج ایرانی را کشتند و به مردم ایران اسلامی اهانت کردند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به ماجراجویی دشمنان هشدار داد و تصریح کرد: با دم شیر بازی نکنید، ما مردمی هستیم صبور و مقاوم، به دولت عربستان هشدار می‌دهیم که برادری‌ها را از بین نبرد، ما به دنبال اتحاد در جهان اسلام و دفاع از اسلام هستیم و مخالف جنگ اما اجازه جسارت به دشمنان نمی‌دهیم./1304/پ201/ج

 

ارسال نظرات