۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۹۵۴۰۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خبر داد؛

اعزام بیش از 1400 مبلغ دینی/ فعالیت 5 هزار هیأت مذهبی در مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام هزار و 400 مبلغ همزمان با آغاز ماه محرم به مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: این مبلغان به تکایا، حسینیه ها، مساجد و روستاهای استان اعزام شدند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران از اعزام هزار و 400 مبلغ خواهر و برادر همزمان با آغاز ماه محرم به مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: این مبلغان به تکایا، حسینیه ها، مساجد و روستاهای استان اعزام شدند.

 

وی ماه محرم را بهترین فرصت برای تبیین پیام حماسه عاشورا دانست و گفت: مبلغان دین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که شور حسینی همراه با شعور و معرفت عاشورایی همراه باشد.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که یکی از برنامه‌های امام حسین(ع) خرافه‌زدایی و بدعت‌ستیزی بوده است، بیان داشت: دشمنان ما نمی‌توانند نور امام حسین(ع) را خاموش کنند، اما از راه بدعت‌گذاری و خرافه‌چینی می‌توانند تأثیر آن را کم کنند که مبلغان دینی باید با همه توان خود از ترویج بر عقاید خرفی در جامعه جلوگیری کنند.

 

وی با بیان این که ماه محرم ماه حزن و اندوه برای مسلمانان و شیعیان جهان است، افزود: مبلغان دینی باید مجالس عزاداری امام حسین(ع) را برپا کنند و تلاش کنند، در این مجالس با به منبر رفتن درس‌ها و پیام‌های این نهضت حسینی را برای مردم تبیین کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر ضرورت تبیین اهداف و پیام‌های قیام عاشورا‌ یادآور شد: نباید از بصیرت‌بخشی به مردم غفلت کرد و مبلغان باید مفاهیم نهضت عاشورا را به مردم برسانند.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که نهضت حسینی و واقعه عظیم عاشورا مملو از درس و عبرت های بصیرت بخش است، افزود: مبلغان باید در ماه محرم با تبیین صحیح نهضت حسینی سبب تقویت بصیرت در جامعه شوند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که درک مناسب پیام عاشورا راه صحیح را به ما نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: توسل به امام حسین(ع) می تواند عامل سعادت انسان در دنیا و آخرت شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت بیش از پنج هزار هیأت مذهبی همزمان با ماه محرم در مناطق مختلف مازندران خبر داد و گفت: هیأت های مذهبی در طول تاریخ، تریبون نشر معارف عاشورایی بوده و شور حسینی را زنده نگه داشته اند. 

 

حجت الاسلام شکریان به نقش مهم هیأت های مذهبی در ترویج مفاهیم اهل بیت(ع) به ویژه نهضت حسینی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی همواره در طول تاریخ، تریبون نشر معارف عاشورایی بوده و شور حسینی را زنده نگه داشته اند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به تلاش دشمنان به منظور ترویج شبهات و خرافه در هیأت های مذهبی و عزاداری امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: هیأت های مذهبی باید تلاش کنند که مسائل خرافی در عزاداری سالار شهیدان وارد نشود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود همچنین برگزاری همایش آموزشی توجیهی یک روزه مربیان قرآن هیأت های مذهبی فعال جهت آموزش قرائت قرآن و صحت قرائت نماز در ایام محرم، همکاری در برگزاری 20 برنامه تلویزیونی با عنوان حسینه مازندرانی ها و پخش در ایام محرم الحرام از صدا و سیمای مر کز مازندران، شناسایی و ثبت مشخصات هیأت های مذهبی اعزامی دهه آخر صفر به مشهد مقدس را از برنامه های سازمان تبلیغات برشمرد.

 

حجت الاسلام شکریان دقت در انتخاب پیام های مناسبت تبلیغی، برای فضای سازی و تبلیغات محیطی با محتوای تبیین پیام ها و اهداف قیام حضرت سید الشهدا(ع) و مباحث یمن، تکفیری ها، حادثه منا و کشتار حجاج، جهان اسلام ولایت فقیه و ولی فقیه و نکات اخلاقی و حقوق مردمی در قالب فرمایشات ائمه طاهرین(ع) امام راحل و رهبرمعظم انقلاب اسلامی در کتیبه ها، پوستر ها همراه با جذابیت های هنری، نصب تمثال های مبارک شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را حساس و مهم برشمرد./950/202/ب1

ارسال نظرات