۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۹۵۵۳۵
استاد حوزه علمیه قم:

ترویج فرهنگ عزاداری برای سیدالشهدا بیداری اسلامی را جاودانه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بیداری اسلامی به وسیله عاشورا در طول تاریخ محقق شده است، گفت: بنابراین اگر می‌خواهیم این بیداری برای همیشه در تاریخ جاودان بماند باید فرهنگ عزاداری برای امام حسین(ع) را که ترویج دهنده اسلام ناب محمدی است به همان شکل حقیقی آن در میان نسل جوان و نوجوان زنده نگه داریم.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمودی در برنامه به رنگ خدا که از رادیو معارف پخش شد با بیان اینکه عاشورا شیعه را در مقابل دشمن شکست ناپذیر کرده و موجب شده که با وجود فرهنگ عاشورا گروه اندک بر گروه کثیر پیروز شوند، گفت: همین موضوع موجب شده که دشمن برای تضعیف اسلام و شیعه به دنبال ایجاد انحراف در عزاداری ها و ایجاد بدل برای آن باشد.

 

وی افزود: ظلم ستیزی شاخصه فرهنگ عاشورا است و دشمن به هر شکلی که شده می‌خواهد این فرهنگ را در میان نسل جوان نابود کند به همین دلیل با قهرمان سازی در قالب فیلم‌ها و سریال های هالیوودی به دنبال جایگزینی فرهنگ غربی به جای فرهنگ حسینی است.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه جایگزین کردن فرهنگ های الحادی به جای فرهنگ اسلامی برای تضعیف اسلام از عصر معاویه آغاز شده و در زمان امام حسین(ع) به اوج خود رسیده است، تصریح کرد: معاویه توانست با این روش میان مردم و مقام امامت و ولایت تفرقه ایجاد کند و همین امر زمینه ساز شهادت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا شد.

 

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: آنچه نظام اسلامی را در مقابل دشمنان به یک نظام کارآمد تبدیل می‌کند نهضت حسینی است؛ زیرا این نهضت موجب بیداری از خواب غفلت می‌شود به همین دلیل دشمن به دنبال حذف این فرهنگ از میان مردم است.

 

وی با بیان اینکه عزاداری برای اباعبدالله(ع) هم مانند خود واقعه کربلا بیدارگر و احیا کننده فرهنگ مقاومت است، اظهار کرد: به همین دلیل در حال حاضر دشمن با رایج کردن انواع سبک های عزاداری می‌خواهد بیدارگری و احیاگری این فرهنگ را نابود کند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: بیداری اسلامی به وسیله عاشورا در طول تاریخ محقق شده؛ بنابراین اگر می‌خواهیم این بیداری برای همیشه در تاریخ جاودان بماند باید فرهنگ عزاداری برای امام حسین(ع) را که ترویج دهنده اسلام ناب محمدی است به همان شکل حقیقی آن در میان نسل جوان و نوجوان زنده نگه داریم.

 

حجت الاسلام محمودی یادآور شد: تا زمانی که فرهنگ حسینی در جامعه زنده بماند نظام اسلامی برای همیشه تسخیر ناپذیر و شکست ناپذیر خواهد بود./968/پ202/ف

ارسال نظرات