۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۹۵۵۵۳

اعلام ویژه برنامه های سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ با فرا رسیدن ایام حزن و ماتم سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) ویژه برنامه های سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه خراسان رضوی اعلام شد.
سوگواره بصيرت عاشورايي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ایزدی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: با فرا رسیدن ایام حزن و ماتم سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) در راستای اجرای نیات موقوفات مرتبط با عزاداری و تعزیه داری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و برگزاری مراسمات مذهبی در این ایام در بقاع متبرکه ویژه برنامه های سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 105 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان با اشاره به اینکه در سال های گذشته اجرای نیات موقوفات مرتبط به صورتی سنتی اجرا می شد تصریح کرد: براساس تصمیم سازمان اوقاف از سال گذشته تصمیم بر این شد که این برنامه ها به صورت متمرکز اجرا شود.

 

وی افزود: اجرای متمرکز نیات واقفین سید الشهدا سبب می شود نظارت بهتری بر اجرای نیت واقف انجام شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف خراسان رضوی ،با بیان اینکه بیشتر موقوفات در خراسان رضوی با نیت عزاداری و تعزیه داری امام حسین(ع) می باشد تصریح کرد: این برنامه ها شامل برگزاری عزاداری، مداحی، برپایی خیمه های معرفت، غرفه "همه واقف باشیم"،نصب پوستر و بنر، فضاسازی، سخنرانی، برگزاری مراسمات ویژه تاسوعا وعاشورا ،نماز ظهر عاشورا ،مراسم شام غریبان، محافل انس با قرآن کریم و مراسم شهادت امام سجاد(ع) در بقاع متبرکه می باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم ویژه اجتماع «لبیک یا حسین(ع)» در بقاع متبرکه استان و حاشیه شهر مشهد افزود: همزمان با دوم محرم سالروز ورورد کاروان امام حسین(ع) به کربلای معلا ویژه برنامه اجتماع عظیم «لبیک یا حسین(ع)» در بقاع متبرکه خراسان رضوی و به طور ویژه در دو نقطه حاشیه شهر مشهد با سخنرانی آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد و حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستانه مقدس حضرت معصومه(س) ،امامزاده سید حمزه(ع)کاشمر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین موسوی هوایی معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی و امامزاده سلطان ابراهیم(ع) قوچان با سخنرانی آیت الله عباسعلی اختری عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برگزار می شود.

 

ایزدی در ادامه تشریح برنامه های سوگواره «بصیرت عاشورایی» اداره کل اوقاف به برگزاری ویژه برنامه  اجتماع عظیم"رهروان زینبی" ویژه بانوان در دوازدهمین روز از ماه محرم در بقاع متبرکه اشاره کرد و تصریح کرد:همزمان با سالروز ورود اسراء دشت کربلا به شهر کوفه سه ویژه برنامه در شهرهای مشهد ،سبزوار و گناباد برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان با بیان اینکه با توجه به حضور گسترده کاروان های پیاده در روز شهادت امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد:31 بقعه متبرکه میقات الرضا در دهه پایانی ماه صفر میزبان کاروان های پیاده می باشند و برنامه های فرهنگی و رفاهی ویژه ای جهت زائرین پیاده در نظر گرفته شده است. 

 

ویژه برنامه"بصیرت عاشورایی" در سه عنوان "اجتماع لبیک یا حسین(ع)" در روز دوم محرم، رهروان زینبی و نهضت بیداری با خطبه های علوی در ماه محرم و صفر برگزار می شود./930/102/ب1

ارسال نظرات