۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۹۵۵۶۶
حجت الاسلام تراشیون:

شیوه محبت کردن به فرزندان را باید از اهل‌بیت آموخت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مَحبت اکسیری است که هنوز ابعاد و تأثیرات آن به طور کامل در روابط اجتماعی کشف نشده است، گفت: اگر بر کودکی مَحبت شود حقیقتاً آینده تاریخ تضمین می‌شود بنابراین باید چگونه مَحبت کردن را مردم از اهل بیت بیاموزند تا تاریخ ابعاد معارف اهل بیت را بهتر درک کند و این نیز نوعی جهاد است.
حجت الاسلام تراشيون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدعلیرضا تراشیون، شب گذشته در برنامه زمزم معرفت که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد تربیت را مبنای معارف اهل بیت علیهم السلام برشمرد و اظهار کرد: روایت داریم که امام حسین(ع) امام سجاد را در دوران طفولیت در آغوش می‌گرفت و به ایشان می‌فرمود چقدر زیبا و خوش بو هستی.


استاد حوزه علمیه قم محبت کردن به فرزندان در دوران کودکی را یک اکسیر تربیتی دانست و گفت: روایات متعددی در زمینه زندگی و سیره اهل بیت علیهم الاسلام در منابع شیعی و اهل سنت وجود دارد که به ما شیوه‌های مَحبت کردن را می آموزد.


حجت الاسلام تراشیون مَحبت به فرزندان را سرمایه‌گذاری اجتماعی برای آینده تبیین کرد و افزود: امام حسین(ع) در این روایت از تمام ابزارهای ممکن به امام سجاد(ع) ابراز مَحبت کردند که خود نوعی آموزش به شیعیان و پیروان آن حضرت است.


استاد حوزه علمیه قم سیره حضرت علی آنهم در شرایط سخت بعد از دوران غصب حق ولایت ایشان را عصری طلایی برای کشف اصول مدیریت اجتماعی بیان داشت و گفت: روایتی است که حضرت علی(ع) در رابطه با مَحبت به فرزندان آنقدر اهمیت رفتاری و گفتاری به شیعیان آموخته اند که حتی منابع اهل سنت از این روایات بی نصیب نمانده است، اظهار کرد: روایت است که حضرت حتی به دوستان و هم بازی های حسنین مَحبت می کرد.


حجت‌الاسلام تراشیون با اشاره به اینکه در تاریخ نام این هم‌بازی امام حسین(ع) ثبت نشده است، گفت: تنها موضوعی که از نتایج این مَحبت بیان شده این است که ایشان در قیام عاشورا در رکاب امام حسین(ع) به شهادت رسیده است.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مَحبت اکسیری است که هنوز ابعاد و تأثیرات آن به طور کامل در روابط اجتماعی کشف نشده است، گفت: اگر بر کودکی مَحبت شود حقیقتاً آینده تاریخ تضمین می‌شود بنابراین باید چگونه مَحبت کردن را مردم از اهل بیت(ع) بیاموزیم تا تاریخ ابعاد معارف اهل بیت(ع) را بهتر درک کند و این نیز نوعی جهاد است./837/پ202/ف

ارسال نظرات