۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۲۹۵۵۶۷
استاد دانشگاه:

شهید و عالم عامل، وجه خدا بر روی زمین هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: هر چیزی مسیر نابودی و هلاکت است مگر وجه خدا، شهید و عالم عامل نیز وجه خداوند هستند.
نيکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام استاد دانشگاه شامگاه پنج شنبه 23 مهر ماه در کلاس اخلاق که در حسینه اثنی عشری شهر ری برگزار شد، گفت: اگر انسان هر کاری را به اقامه نماز اول وقت ترجیح دهد خیری از آن کار نمی‌بیند اما اگر وظایف بندگی را به موقع انجام دهد خدا نیز کار او را سروسامان می‌دهد.

 

وی افزود: انسان بدون بندگی خدا می‌تواند صاحب پول و امکانات می‌شود ولی به آسایش و آرامش نخواهد رسید.

 

استاد دانشگاه تصریح کرد: بسیار افرادی که حرف خداوند را می‌زنند ولی خود به آنان عمل نمی‌کنند در حالیکه خداوند بندگی دور از گناه را از انسان می‌خواهد و بندگی و کفر انسان چیزی را از خداوند کم و یا زیاد نمی‌کند.

 

نیکنام بیان داشت: دعا و عبادت سبب طراوت و شادابی انسان می‌شود زیرا دعا غذای روح است و اگر نباشد انسان به سمت انواع گناهان سوق پیدا می‌کند.

 

وی عنوان کرد: عزاداری محرم بیانگر از دست دادن عزیزی است که در گذر زمان نه تنها این حادثه فراموش نشده بلکه سال به سال هم به عظیمت آن افزوده می‌شود و صرفا مطعلق به مسلمانان شیعه و یا مکاتب الهی نیست بلکه بسیاری از مردم جهان امام حسین(ع) را دوست می‌دارند.

 

استاد دانشگاه ابراز داشت: جذب دلها از سوی امام حسین(ع) با وجود همه تهدیدهای دشمن به این علت است که چراغ امام حسین(ع) را خداوند در دلها روشن کرده و هیچ کسی قادر به خاموشی آن نیست زیرا ریشه خود را می‌سوزانند.

 

نیکنام بیان کرد: آل‌سعود و گروه تکفیری داعش به اندازه هارون قدرت ندارند و امروز باید عاقبت هارون را با عاقبت امام رضا(ع) مقایسه کنند.

 

وی افزود: هرکسی در راه امام حسین(ع) قدمی برداشت ماندگار شد مانند محتشم که با همه اخلاص، شعر خود را با سرمشق گرفتن از امام حسین(ع) گره زد و ماندگار شد و علت ماندگاری امام حسین(ع) گره خوردن او به عشق الهی بود.

 

استاد دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: هر چیزی در مسیر نابودی و هلاکت است مگر وجه خدا، شهید و عالم عامل نیز وجه خداوند هستند./813/202/ب1

ارسال نظرات