۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۲۹۵۵۷۱
استاد حوزه علمیه:

آرامش زندگی در گرو اطاعت از خدا است

خبر گذاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: اگر انسان اطاعت خدا را بکند، عالم مطیع او می شود و تمام هستی تحت تسلط او قرار خواهد گرفت.
عزاداري بصيرت عاشورايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید رضا مدرسی، استاد حوزه علمیه، امشب در دومین مراسم عزاداری ایام محرم که در حسینیه ثار الله کرمان برگزار شد، گفت: اگر انسان اطاعت خدا را بکند، عالم مطیع او می شود و تمام هستی تحت تسلط او قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به این که راه ایجاد آرامش در زندگی، اطاعت خداوند است، افزود: اگر به دنبال زندگی آرام و شیرین هستیم باید مطیع خداوند در تمام ابعاد باشیم.

 

حجت الاسلام مدرسی تاکید کرد: در راه خداشناسی و کسب معرفت باید به دنبال وسیله بود و این وسیله همان اهل البیت (ع) هستند که راه خداشناسی را به ما نشان می دهند.

 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: وهابیت این مسئله را قبول ندارد؛ چرا که با تنگ نظری به تفسیر آیات قران می پردازد و حال آن که باید تفسیر صحیح قرآن را از مفسران واقعی آن یعنی از اهل البیت (ع) بدست آورد تا دچار اشتباه و گمراهی نشویم.

 

این کارشناس مذهبی به جنایات وهابیان اشاره کرد و گفت: وهابیان نه دین دارند و نه انصاف؛ و بر همین اساس سرچشمه اصلی نسل کشی در منطقه شده اند.   

 

وی با اشاره به احادیثی از ائمه اطهار(ع)، افزود: اگر امت مسلمان محرمات الهی را ترک کنند، آن چه از فضایل و مقام ها که به پیامبر اکرم(ص) عطا شده است به او نیز داده می شود.

 

حجت الاسلام مدرسی با بیان سخنی از علامه طباطبایی، تاکید کرد: اگر انسان چهل روز زبان به غیر رضای الهی باز نکند، درب های حکمت الهی به روی او باز خواهد شد.

 

این کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به آثار و برکات نماز شب، تصریح کرد: نماز شب کلید خوشبختی در دنیا و آخرت است و اگر انسان به دنبال سعادت مندی در دو جهان است باید به این امر توجه کند و به آن اهتمام بورزد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این که ما توجهی به امام زمان خود نداریم، گفت: اگر ما نیازمندی خود را به امام زمان (عج) درک کنیم، به یقین آن ها به کمک ما خواهند آمد و احتیاج ما را پاسخ خواهند داد؛ لکن مشکل اصلی این است که هنوز به این درجه از باور و بصیرت نرسیده ایم که ما نیازمند به امام عصر (عج) هستیم.

 

وی با اشاره به اهمیت شناخت و معرفت نسبت به مقام خداوند تبارک و تعالی، تاکید کرد: نخستین و بالاترین علم بشری معرفت نسبت به خداوند رحمان است که تحصیل آن بر هر فردی واجب است.

 

این کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به اهمیت سلام بر امام حسین (ع)، اظهار داشت: اگر انسان لیاقت داشته باشد و حقیقت را باور کرده باشد، می تواند جواب سلام مولی را بشنود.

 

وی با بیان این که برخی از امور انسان را به درک حقیقت نزدیک می کند، گفت: احسان و نیکی به پدر و مادر، انجام واجبات الهی و ترک محرمات سبب می شود که انسان حقیقت را درک کند.

 

حجت الاسلام مدرسی در پایان با بیان زندگی نامه شیخ طوسی (رحمه الله)، گفت: این مرد بزرگ با شناخت کامل به عبادت خدا پرداخت و بر همین اساس وقتی که سلام به محضر امیر المومنین (ع) می فرستاد، جواب آن را دریافت می کرد./9704/202/ب1

ارسال نظرات