۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۹۵۵۷۷
استاد حوزه علمیه تهران:

ایثار، انسان را به عالی‌ترین درجات می‌رساند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه تهران گفت: ایثار، انسان را به عالی‌ترین درجات می‌رساند حق ایثارگران ثابت و درجات آنان محفوظ است و ایثار در راه خدا بسیار با عظمت بوده است؛ انسان برای ایثارگری باید تمرین و روح خود را به آن عادت دهد تا بتواند مرحله به مرحله ایثار کند.
شجاعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی استاد حوزه شامگاه روز پنچ شنبه 23 مهرماه در جلسه درس اخلاق با موضوع جایگاه ایثار که در حسینه اثنی عشری در شهرری برگزار شد، گفت: خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود ای موسی؛ اگر بخشی از میزان درجات پیامبر(ص) آخر زمان و پیروان آن را به تو نشان دهم نزدیک به جان دادن می‌شوی و این درجات به دلیل خصوصیت ایثاری است که در پیامبر(ص) آخر زمان و پیروان او است.

 

استاد حوزه تصریح کرد: خداوند می‌فرماید اگر بندگان من مقداری از عمر خود را به ایثار گذرانده باشند من حیا می‌کنم اعمال آنها را در قیامت محاسبه کنم و آنها را هر جای بهشت بخواهند جای می‌دهم.

 

شجاعی بیان داشت: ایثار، انسان را به عالی‌ترین درجات می‌رساند حق ایثارگران ثابت و درجات آنان محفوظ است و ایثار در راه خدا بسیار با عظمت بوده است.

 

وی افزود: انسان برای ایثارگری باید تمرین و روح خود را به آن عادت دهد تا بتواند مرحله به مرحله ایثار کند؛ حفظ الغیب؛ یعنی انسان پشت سر خواهر و برادر خود به نیکی او را یاد کند و از منافع او حفاظت کند.

استاد حوزه در ادامه بیان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید در نبود برادرتان به بهترین شکل که دوست دارید در نبود شما یاد کند از او یاد کنید.

 

شجاعی با اشاره به اینکه مومنان آینه یکدیگر هستند، گفت: امام صادق(ع) فرمودند محبوب‌ترین برادران من کسی است که عیب مرا به من هدیه کند، خودشیفتگی و کفر است که ما را ناراحت می‌کند، و مجدد می‌فرمایند زمانی که به شما توهین کردند شما به آنها توهین نکنید و بگویید اگر این عیب در من است مرا ببخش و اگر نه خدا شما را به خاطر این توهین ببخشد.

 

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند بهترین برادران شما کسی است که عیبتان را به شما هدیه دهد؛ در فعالیت‌های فردی و اجتماعی یک انسان مومن راحت به دیگران اجازه می‌دهد که دیگران از او انتقاد کنند زیرا غیر از اهل بیت(ع) هیچ انسانی بدون عیب نیست.

 

استاد حوزه در پایان خاطر نشان کرد: شدت خودخواهی سبب می‌شود که در بسیاری از مسائل خود را مقصر ندانیم و امام صادق(ع) می‌فرماید کسی که گمان کند از یک نفر بهتر است مستکبر است./813/202/ب3

ارسال نظرات