۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۲۹۵۵۸۳

اخبار کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر کرمانشاه، آغاز دهمین جشنواره مدهامتان در کرمانشاه و ابراز نارضایتی مدیر کل ارشاد از سرانه مطالعه در کشور عناوین اخبار کوتاه از غرب کشور است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، همایش شیرخوارگان حسینی صبح روز جمعه مورخ 24 مهرماه در ورزشگاه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار می شود.


این همایش بصورت همزمان در سراسر کشور و شهرستان های استان برگزار شده و همواره استقبال خوبی از سوی مردم صورت می گیرد.


گفتنی است که برگزاری این همایش پیامی بزرگ را به گوش جهانیان رسانده و مظلومیت ائمه اطهار (ع) و ظلم ستمگران تاریخ را بر جهان نمایان می کند، پیامی که نشانگر حق و حقیقت مسیر ائمه اطهار (ع) بوده و استکبارستیزی آن ها را نشان می دهد.

 

آغاز دهمین جشنواره مدهامتان در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، دهمین جشنواره مدهامتان در مرحله استانی در کرمانشاه شروع به فعالیت کرد.

 

طیب صفری دبیر کانون های مساجد کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این جشنواره در هفت رشته برگزار می شود اظهار داشت: همه سنین 18 تا 30 سال میتوانند در این جشنواره شرکت کنند و نفرات اول به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

 

صفری تصریح کرد: این جشنواره در رشته های مفاهیم قرآن، حفظ، قرائت، نهج البلاغه، تفسیر، اذان و ترتیل است که رشته حفظ در 6 بخش و برای همه سنین است.

 

دبیر کانون های مساجد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در رشته حفظ افراد زیر 15 سال می توانند دربخشهای یک، سه و پنج جزء شرکت کنند افزود: افراد بالای 18 سال در این رشته می توانند در تعداد جزء های 10 ، 20 و 30 شرکت کنند.

 

وی از لزوم کسب حدنصاب امتیاز 70 تا 100 جهت صعود به مرحله کشوری خبر داد و گفت: از برگزیدگان اول تا سوم استانی تقدیر به عمل خواهد آمد اما نفرات اول به مرحله کشوری که در استان اصفهان برگزار میشود، اعزام خواهند شد.

 

دبیر کانون های مساجد استان کرمانشاه اظهار داشت: جشنواره مدهامتان در 5 رشته ویژه خواهران و 6 رشته ویژه برادران است که رشته تفسیر نیز به صورت ویژه برای امام جماعت مساجد در نظر گرفته شده است.

 

ابراز نارضایتی مدیر کل ارشاد از سرانه مطالعه در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در مراسم افتتاح جشنواره قرآنی  مدهامتان که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت:این دهمین سال است که جشنواره قرآنی مدهامتان در کشور برگزار میشود و خوشبختانه سال گذشته استقبال خوبی از این جشنواره در استان صورت گرفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 600 شرکت کننده در سراسر استان در این جشنواره حضور دارند، تصریح کرد: این جشنواره قرآنی در7 رشته ترتیل، حفظ، قرائت تفسیر، اذان، مفاهیم قرآنی، نهج البلاغه است که نفرات اول در هر رشته به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

 

رحیمی با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در کشور 5 دقیقه است ابراز داشت: توجه به مفاهیم عمیق علمی و مطالعه اثر بخش، لازمه توسعه هر کشوری است که نحوه زندگی نسل آینده را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از مردم کشور ما در سال یک کتاب را به صورت کامل مطالعه نمی کنند، افزود: طی نیم سال اول سال، آمار تیراژ کتاب ها کاهش داشته است که این موضوع، وضعیت بحرانی سرانه مطالعه در کشور را نشان می دهد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی باید مبتنی بر ارزش ها و مفاهیم قرآنی باشد، اظهار داشت: مطالعه قرآن نباید تنها مختص به برخی محافل، مجالس و ایام خاص باشد بلکه باید به عنوان سرلوحه همه امور در زندگی قرار بگیرد و مورد توجه ویژه مسلمانان باشد./967/203/ب3

 

ارسال نظرات