۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۲۹۵۵۸۵
پژوهشگر و محقق دینی:

باید روش‌های مختلف اخلاقی برای ترویج فرهنگ امر به معروف در جامعه آموزش داده شود

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر دینی گفت: جوانان باید همه را دعوت به انجام امر به معروف کنند؛ بنابراین تا منکر از جامعه برچیده شود.
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد مقدم شاد، شامگاه23 مهر، در حسینیه شهدای بسیج هیأت زینبیون، گفت: برهر مکلفی واجب است شرایط و مراتب امر به معروف و نهی از منکر و موارد وجوب و عدم وجوب آن را یاد بگیرد تا مبادا در امر و نهی خود دچار عمل خلاف و منکر شود.

 

این پژوهشگر دینی اظهار داشت: جوانان باید همه رادعوت به انجام این امر کنند؛ بنابراین باید روش‌های مختلف اخلاقی برای ترویج این فرهنگ را بیاموزند تا منکر از جامعه برچیده شود.

 

حجت الاسلام مقدم شاد تصریح کرد: امر به معروف ونهی از منکر عمومیت دارد و تمام واجبات ومحرمات را شامل می‌شود.

 

وی با اشاره آثار امربه معروف در جامعه گفت: برای حفظ احکام اسلام و سلامت جامعه باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه جاری و ساری باشد؛ دراین صورت جامعه به کمال و سعادت می‌رسد.

 

این پژوهشگر دینی در پاسخ به شبهه که امر به معروف منجر بدبینی به اسلام می‌دانند بیان داشت: اگر این عمل با روش درست و دلسوزانه صورت بگیرد نه تنها نسبت به اسلام بدبین نمی‌شوند بلکه موجب رضایت هر دو طرف می‌شود.

 

حجت الاسلام مقدم شاد به اهمیت شرح این عمل پرداخت و گفت: تمام کارهای واجب حتی جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف مانند قطره در برابر دریای عمیق است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: پایه واساس دین امر به معروف ونهی از منکر است و اگراین مسأله در جامعه زنده نشد جهاد معنا پیدا نمی‌کند و بر اساس روایات متعدد جامعه‌ای که در آن خیرات وجود نداشته باشد اشرار بر آن حکومت خواهند کرد./9668/202/ب3

 

ارسال نظرات