۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۵۶۰۸
نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

دشمنان در صدد کم رنگ کردن ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان بر علیه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی، گفت: دشمنان درصدد کمرنگ کردن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، در آیین ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، خاطرنشان کرد: عزت امروز ایران اسلامی ناشی از عزت و اقتدار مقام معظم رهبری است که در برابر دنیای کفر ایستاد و فریاد بلند ایشان در برابر زیاده خواهی نظام سلطه، تجسم عزت بوده و ما نیز باید همین راه را دنبال کنیم.

 

وی افزود: مهم‌ترین توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث برجام این بود که موضوع هسته‌ای نباید به یک شکاف هسته‌ای تبدیل شود و تفرقه در جامعه ایجاد کند که باید ببینیم آیا به این موضوع توجه شده و یا مورد غفلت قرار گرفته است.

 

امروز برای تقویت نظام اسلامی باید وحدت خود را حفظ کنیم

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نقد گروه‌های سیاسی بر یکدیگر باید در راستای افرایش اقتدار امت اسلامی باشد ولی اگر افراد به یکدیگر نگاه حذفی داشته باشند به طور قطع جامعه دچار نابسامانی می‌شود که در این رابطه باید نقد قرآنی و نقدی که سبب ارتقای جامعه می‌شود مورد توجه باشد.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد، بیان داشت: مجلس امروز نماد وحدت ملی، انسجام اسلامی و پیوند پیروان ادیان الهی با هم است چرا که نمایندگان اقلیت ها در کنار نمایندگان اسلام در اوج وحدت و همدلی زمینه مدیریت کشور را فراهم آوردند.

 

وی افزود: پس از 12 سال ایران دارای چرخه کامل سوخت هسته ای شد که این امر زمینه طرح برخی سخنان یاوه از زبان آمریکایی ها را فراهم کرد.

 

وی اظهار داشت: باید در سایه تقویت نظام اسلامی و استحکام درونی نظام و امت مسلمان کشور جمهوری اسلامی ایران وحدت خود را حفظ کنیم و تمام کشور را به یک نیروی مقتدر و نفوذ ناپذیر در برابر نظام سلطه تبدیل کنیم.

 

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد، تصریح کرد: اگر وحدت نباشد یک امت زیر چکمه‌های نظام کفر خرد می‌شود که ایستادگی ملت ایران و عزت کشور در برابر نظام سلطه برگرفته از حضور و عزت و اقتدار مقام معظم رهبری است که در تمامی صحنه‌ها به صورت عالمانه کشور را رهبری می‌کنند.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب به هر موفقیتی دست یافته در سایه مقاومت و ایستادگی بوده است و آینده امت اسلامی نیز مدیون مقاومت در راه ارزش‌های اسلامی و باورهای دینی بوده که خداوند مقرر کرده است.

 

وی افزود: مجاهد راه، هدف و مقصد را می بیند و با ایمان، عزت و اقتدار حرکت می کند به طوری که شهدای ما همانند شهدای کربلا در این راه گام برداشتند تا به مقامی عالیقدر نایل شدند و پیروان ابا عبدالله (ع) هم باید این خصیصه ها را داشته باشند تا بتوانند به آینده ای روشن امیدوار بمانند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد، بیان کرد: گاهی صورت انقلاب، دین و نام جمهوریت هست اما واقعیت دین و آموزه های اسلام وجود ندارد، نام مسلمان را بر خود داریم اما پیام اسلام را منتقل نمی کنیم و اثر برجسته ای از آن نمی بینیم.

 

وی افزود: امروزه انسان ها در معرض تهدید و آسیب هستند، اگر امروز مقتدریم و در کنار ارزش های انقلاب مانده ایم باید مراقب فردا باشیم چرا که دشمن تلاش می کند ظاهر انقلاب و نام جمهوری باشد اما از حضور اسلام بی بهره شویم و ارزش ها کمرنگ شود.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این نگرانی ها جدی است و باید به دقت مراقب باشیم همچنان که در قرآن کریم نیز همین نگرانی ها خطاب به مسلمانان صدر اسلام تذکر داده شده است.

 

وی با اشاره به مساله برجام و بررسی آن در مجلس، گفت: نقدهایی که در زمینه پرونده هسته ای مطرح می شود نه برای حذف یکدیگر که باید مبتنی بر اخلاق، علم و در راستای افزایش اقتدار نظام و اسلام باشد.

 

صداقت، راستی و امانتداری از ویژگی های اهل ایمان است

حجت الاسلام ابوترابی فرد، بیان کرد:صداقت، راستی و امانتداری ویژگی اهل ایمان است که ظلم نمی کند، اتهام نمی زند، بر اساس احتمال تحلیل سیاسی ارایه نکرده و بدون اشراف سخن نمی گوید.

 

وی افزود: باید در سایه نظام اسلامی به سوی استحکام درونی نظام و شناخت نقاط ضعف حرکت کنیم تا نظام اسلامی را به یک نیروی نفوذ ناپذیر در برابر نظام سلطه تبدیل کنیم چرا یک مجموعه وا داده ضعیف که برای خود جایگاهی قایل نیست، زیر چکمه نظام سلطه خرد خواهد شد.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد، اضافه کرد: باید سخنان خداوند متعال و آموزه‌های قرآنی را به‌صورت عملی در تمام مراحل زندگی خود تحقق بخشیم و درس بزرگ شجاعت، ایثار، استقامت و فلسفه ماه محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

 

فلسفه عاشورا باید الگوی اصلی در یک جامعه اسلامی باشد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید در تمام مراحل زندگی خود فلسفه عاشورا و تاسوعای حسینی را الگوی خود قرار دهیم، اظهار داشت: واقعه کربلا پیام بسیار بزرگی برای مسلمانان داشت که این واقعه باید به‌صورت اساسی برای همگان تبیین شود.

 

وی بیان کرد: باید در کنار ارزش‌های انقلاب اسلامی مراقب توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان اسلام باشیم و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمنان درصدد کمرنگ کردن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند، نیاز است در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشیم./937/پ202/ش

ارسال نظرات