۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۹۵۶۲۷
در نخستین جمعه ماه محرم؛

همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با نخستین جمعه ماه محرم که به‌ عنوان روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) نام گرفته، همایش شیرخوارگان حسینی در شهرهای مختلف خراسان شمالی برگزار شد.
مراسم شيرخوارگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  صبح جمعه، همزمان با دومین روز و نخستین جمعه ماه محرم که به‌ عنوان روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) نامگذاری شده است، آیین معنوی همایش شیرخوارگان حسینی در مصلاها، مساجد جامع، امامزاده ها و بقاع متبرکه شاخص و برخی از هیئات مذهبی و حسینه های شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

این مراسم صبح امروز در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در محل مصلای امام خمینی(ره) و حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه و مداحی مداحان اهل بیت(ع) برگزار شد.

 

در همایش شیرخوارگان حسینی مادران مؤمن و دوستدار ائمه اطهار(ع) در حالی که کودکان‌شان ملبس به لباس سبز و پیشانی بندهایی با عناوین یا صاحب‌الزمان(عج)، یا حسین(ع) و یا زهرا(س) بودند، یاد و خاطره مظلومیت طفل شش ماهه امام حسین(ع)، حضرت علی‌اصغر(ع) را گرامی داشتند.

 

همایش شیرخوارگان حسینی در شهرهای مختلف استان خراسان شمالی با هدف تربیت نسل انقلابی، مکتبی و حسینی، توسل به حضرت علی‌اصغر(ع) و اظهار مظلومیت شیرخواره امام حسین(ع) در فضایی معنوی همراه با مراسم نوحه‌خوانی و عزاداری برگزار شد.

 

در آیین شیرخوارگان حسینی در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد، صدها مادر و کودک شیرخواره حضور داشته و نوزادان و شیرخوارگان بجنوردی در آغوش مادران خود با علی اصغر(ع)، طفل شش ماهه دشت کربلا، همنوا شدند.

 

در همایش سراسری شیرخوارگان حسینی مادران با کودکانی که لباس سبز و سفید بر تن داشتند آمدند تا بار دیگر با حضرت علی اصغر(ع) پیمان ببندند و کودکان شیرخوار خود را نذر امام زمان(عج) کرده و به فرزندانشان رسم دلدادگی و عاشقی بیاموزند.

 

این همایش همزمان با سراسر کشور در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی در اماکن و بقاع متبرکه، حسینیه ها و مساجد استان برگزار شد.

 

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در امامزادگان شاخص استان یکی از برنامه های طرح بصیرت عاشورایی نهاد اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ماه محرم سال جاری بود که صبح امروز با شرکت مادران عاشورایی و نوزادان شیرخواره در چهار امامزاده شهرستان های مختلف خراسان شمالی برپا شد.

 

تمامی این همایش از ساعت 10 صبح امروز آغاز شد و همایش شیرخوارگان حسینی در بجنورد در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر ارشد امام رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام الهی فر و مداحی حسن محراب و در شیروان نیز در امامزاده حمزه رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام مهدوی راد و مداحی هادی اسماعیلی برگزار شد.

 

همچنین همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان فاروج در محل امامزاده عبدالرحمن(ع) خرق با سخنرانی حجت الاسلام سجادی و مداحی حسینی و در شهرستان مانه و سملقان نیز در امامزاده سیداحمد و سیدمحمود(ع) چمن بید با سخنرانی حجت الاسلام شریعتی و مداحی مقتدایی برگزار شد.

 

گفتنی است، همایش شیرخوارگان حسینی همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم که به‌ عنوان روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) نام گرفته با شکوه خاصی در سراسر کشور و اکثر نقاط دنیا برگزار می‌شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات