۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۹۵۶۲۹
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل:

دشمنان در صدد تضعیف فرهنگ عاشورا هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردبیل گفت: استکبار جهانی در صدد ضعیف جلوه دادن فرهنگ عاشورا و کربلا است و با ایجاد برنامه‌های مختلف در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی می‌خواهد فلسفه فرهنگ ناب عاشورا را از ما بگیرد.
حجت الاسلام نوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام حسین نوری، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اردبیل، صبح امروز در مراسم شیرخوارگان حسینی با اشاره به اینکه مهم‌ترین پیام عاشورا صبر و استقامت، حجاب و عفاف، غیرت و وقار بود،‌ خاطرنشان کرد: بانوان و مادران امروزی باید در زندگی روزمره این پیام‌های عاشورا را الگوی خود قرار دهند.

 

وی افزود: دشمنان و استکبار جهانی در صدد ضعیف جلوه دادن فرهنگ عاشورا و کربلا هستند و با ایجاد برنامه‌های مختلف در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی می‌خواهند فلسفه فرهنگ ناب عاشورا را از ما بگیرند که باید در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشیم.

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به رشادت‌ها و صبر و استقامت حضرت زینب(س) در حادثه کربلا، گفت: مادران امروزی باید صبر و شجاعت حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند و در عمل به سیره ناب آن حضرت توجه داشته باشند.

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اردبیل، تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه ما در عرصه کنونی ادامه نهضت حسینی و عاشورا است همان طور که نقش زنان در تاریخ عاشورا بی بدیل بود، امروز نیز زنان نقش بسیار مهمی در ادامه نهضت و عاشورای حسینی دارند.

 

وی خانواده‌ها و مادران را در تربیت آیندگان جامعه و فرزندانشان بر محوریت نهضت اباعبدالله‌الحسین (ع) و مکتب آن بزرگان به تلاش جدی فرا خواند و گفت: تربیت فرزندان بر پایه زندگی ائمه اطهار(ع) جامعه را در برابر آسیب های اجتماعی و توطئه های دشمنان اسلام بیمه می کند.

 

گفتنی است؛ همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروز در حسینیه ثارالله،‌ سالن شهید آسمانی مجموعه تختی اردبیل و امام زاده سید صدرالدین اردبیل برگزار شد و مادران اردبیلی به یاد حضرت علی اصغر(ع) نوزادان شیرخواره خود را آماده سربازی و قربانی این طفل 6 ماهه کردند.

 

در این مراسم مادران به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) کودکان خود را در آغوش گرفته و نوای لالایی سر دادند و هم ناله با زنان کربلا برای قربت و مظلومیت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) گریستند./937/202/ب1

ارسال نظرات