۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۹۵۶۹۹
حجت الاسلام حیدری کاشانی تبیین کرد؛

جایگاه حضرت مسیح در حکومت امام زمان

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه مشایعت و وزارت امام زمان(عج) مهم‌ترین نقش حضرت مسیح(ع) در حکومت عدل جهانی است، گفت: براساس این دیدگاه نه تنها اسلام با مسیحیت و سایر ادیان تعارض ندارد بلکه در تعامل مستقیم است.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، عصر امروز در برنامه عِطر انتظار از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد با بیان اینکه امروزه یک دیدگاه شیطانی در سطح جامعه جهانی رایج شده که می‌خواهد ادیان مختلف را در تقابل و رویارویی با یکدیگر قرار دهد، گفت: در این دیدگاه هر کس منجی و موعود آخر الزمان را از دین خود دانسته و زمینه سازی برای ظهورش را در گرو قتل و کشتار پیروان سایر ادیان و فرق می داند.

 

وی افزود: برای مثال مسیحیت ظهور مجدد مسیح را در افزایش کشتار مسلمانان دانسته و قوم یهود هم کشتار مسیحیان و مسلمان را عامل بستر سازی برای ظهور مجدد موعود خود یعنی حضرت موسی(ع) می دانند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در این دیدگاه نه تنها از اتحاد و وحدت ادیان خبری نیست بلکه در این دیدگاه ادیان در تضاد مستقیم با یکدیگر بوده و بقای یکی موجب نابودی دیگری می شود.

 

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به اینکه در حال حاضر مسیحیان صهیونیستی با کمک آمریکا در حال ترویج این دیدگاه بوده و می‌خواهند به وسیله کشتار مسلمانان زمینه ظهور موعود خود را فراهم کنند، اظهار کرد: منشاء جنگ‌های بوش و حضور نظامیان آمریکا و اسرائیل در کشورهای منطقه ریشه در همین دیدگاه دارد.

 

وی ادامه داد: اما در نگرش اصیل اسلامی حضرت عیسی مسیح(ع) عبدالله بوده نه ابن الله و ایشان در آخر الزمان در کنار موعود امم یعنی حضرت مهدی (عج) قرار گرفته و در تقابل با جبهه کفر ایشان را یاری می کنند.


کارشناس مذهبی تصریح کرد: در روایت ها بیان شده که زمانی که حضرت مهدی(عج) در بیت المقدس به نماز می ایستند به احترام حضرت عیسی(ع) از ایشان می‌خواهند که به عنوان امام نماز را اقامه کنند که ایشان به احترام حضرت مهدی(عج) عقب رفته و می‌فرمایند در اینجا پیشوا و مقتدای همه شما هستید و رسالت من همراهی و وزارت و پشتیبانی از شما است.

 

حجت الاسلام حیدری کاشانی با تأکید بر اینکه این دیدگاه مروج وحدت ادیان بوده و جلوی بسیاری از خونریزی های کنونی را در عالم می گیرد، یادآور شد: رسالت همه انبیاء در راستای رسالت رسول خاتم(ص) است و حضرت رسول (ص) هم وعده پیروزی حق بر باطل و حکومت عدل جهانی را که در آیات قرآن آمده در آخر الزمان و به دست فرزندشان حضرت مهدی(ع) دانسته و وعده این پیروزی را به وسیله ایشان به امت ها داده‌اند و طبق این روایت ها و سایر احادیث و آیات قرآن وحدت ادیان برنامه جهانی حکومت کریمه امام زمان(عج) است./968/پ202/ف

ارسال نظرات