۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۹۵۷۴۴
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

عده‌ای از جمهوری اسلامی فقط جمهوریتش را می‌فهمند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه برخی از جمهوری اسلامی تنها جمهوری اش را می فهمند، گفت: دشمن همین را می خواهد که اسلام نامش باشد اما خودش نباشد.
حجت الاسلام آقا تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در برنامه شب سوم محرم هیأت فاطمیون که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه نام امام عصر(عج) 2500 سال پیش در انجیل آمده است، اظهار داشت: البته کسانی که منافع خود را در خطر می دیدند انجیل را تحریف و به روز کردند و این قسمت ها را حذف کردند.


وی در تبیین علت تعیین اوصیای پیامبر(ص) از سوی خداوند، گفت: در روایات داریم که اوصیای الهی پس از رسول خدا(ص) وظیفه دارند اموری که مربوط به پیامبر(ص) می شده را دنبال کند در دعای ندبه نیز به این نکته اشاره شده است«کُلٌّ شَرَعْتَ لَهُ شَریعَةً، وَ نَهَجْتَ لَهُ مِنْهاجاً، وَ تَخَیَّرْتَ لَهُ أَوْصِیاءَ، مُسْتَحْفِظاً بَعْدَ مُسْتَحْفِظٍ».


استاد اخلاق حوزه علمیه قم، امام را حجت الهی در بین مردم خواند و اظهار داشت: کسی که بعد از پیامبر(ص) حق را در جایگاه اصلی اش حفظ کرد ابتدا حضرت علی(ع) بود و امروز نیز امام عصر(عج) است؛ یکی دیگر از وظایف وصی پیامبر(ص) این است که قیام به قسط کند و لازمه این امر آن است که اول خودش عادل باشد و سپس دیگران را نیز به سوی عدالت فرا بخواند.


حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در مروری اجمالی به وقایعی که در طول امامت معصومین(ع) اتفاق افتاد، گفت: در 120 سال مجموع حکومت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) اسلام زنده مشاهده می شود؛ قرآن کلام صامت است و وجود یک کلام ناطق در کنار آن ضروری است و آن شخص همان امام معصوم است.

 

وی افزود: از امام هشتم به بعد وضعیت امت اسلامی بسیار خراب شد؛ هرچند که این انحرافات بلافاصله پس از وفات پیامبر(ص) آغاز شد؛ هنگامی که رسول خدا(ص) رحلت فرمودند تقریبا 2 ماه از ماجرای غدیر گذشته بود اما با این حال اکثر امت پیامبر(ص) دچار انحراف شدند.

 

اهل قم همواره باید در صف اول مبارزه با انحرافات باشند
نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی با توجه به بصیرت اجتماعی به عنوان شاخصه تشیع، گفت: عده ای خدمت امام صادق(ع) آمدند حضرت فرمود سلام ما را به قمی‌ها برسانید، آنها گفتند که ما اهل قم نیستیم اما حضرت باز جمله خود را تکرار فرمودند؛ این امر نشان می دهد که تقوای جمعی در جامعه موجب می شود جایگاه آن افراد تا این اندازه نزد امام معصوم(ع) بالا برود.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم اظهار داشت: باید درعمل نشان دهید که قم ام القرای اسلام است هر حرکتی که انقلاب و اسلام را تهدید کرد قمی ها باید در صف اول مبارزه با آن جریان باشند؛ چراکه شما در سرزمینی زندگی می کنید که حضرت معصومه(س) در آن حضور دارند.

 

ناشکری امت از نعمت امامت منجر به غیبت امام زمان شد
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به سختی های دوران سایر معصومین(ع) گفت: در اثر اشتباهات مردم حضرت علی(ع) 25 سال خانه نشین شد، موسی بن جعفر(ع) 13 سال به زندان افتاد؛ امام حسین(ع) هم با اینکه از سوی کوفیان دعوت شده بود به آن شکل به شهادت رسید؛ این شیوه یاری کردن امام نیست.


وی با اشاره به آیه«لَئِن شَکَرْتُمْ لأَزِیدَنَّکُمْ وَلَئِن کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ» ابراز داشت: سنت الهی تغییر ناپذیر است اگر قدر نعمت را داشتی خداوند زیادش می کند و گرنه آرام آرام از دست می رود؛ ناسپاسی کنید از شما گرفته می شود، اگر قدر دین را ندارید آن را از دست خواهید داد.


نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی افزود: وقتی که قدر مقام امامت دانسته نشد خداوند حدود 1300 سال آخرین امام را در پرده غیبت حفظ کرد؛ اکنون باید آنقدر به درگاه الهی التماس کنیم تا خدا این نعمت را به ما باز گرداند.

 

شیعه واقعی نمی‌تواند نسبت شیوع فساد در جامعه بی‌تفاوت باشد
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه شیعه واقعی نمی تواند نسبت به جامعه بی تفاوت باشد، گفت: وقتی فسادهایی در جامعه وجود دارد که کل جامعه را تهدید می کند باید امر به معروف و نهی از منکر کرد، مگر می شود کسی بخواهد کشتی را سوراخ کند و دیگر همسفران بگوید به شما ربطی ندارد.

 

برخی برای کسب مقبولیت مردمی حرف‌های خود را به رهبری نسبت می‌دهند
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در شرح آیه«فَوَیْلٌ لِّلَّذِینَ یَکْتُبُونَ الْکِتَابَ بِأَیْدِیهِمْ ثُمَّ یَقُولُونَ هَـذَا مِنْ عِندِ اللّهِ» ابراز داشت: در حال حاضر نیز برخی چون می داند مردم حرف رهبر انقلاب را قبول دارند عقیده خود را به ایشان نسبت می دهند و می گویند مقام معظم رهبری نظرش چنین است.


وی افزود: از امام صادق(ع) پرسیدند این آیه در مورد چه کسانی است فرمود در مورد قومی از یهود است، روای پرسید آنها چون از علمای خود پیروی کردند به این چنین مورد خطاب پروردگار قرار گرفته اند، حضرت فرمود بله، پرسید ما نیز همین گونه رفتار می کنیم؛ حضرت در پاسخ فرمود برخی تقلیدها صحیح و برخی ناصحیح است.


نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی در تبیین تقلیدهای ناصحیح، گفت: وقتی عالمی صریحا دروغ می گوید، رشوه می خورد، با احکام خدا بازی می کند و شما می دانید فاسق است حق ندارید دنبالش بروید و او را واسطه میان خود و خدا قرار دهید.

 

عده‌ای توهین به اسلام و پیامبر را با تساهل و تسامح نادیده می‌گیرند اما خودشان طاقت یک انتقاد را ندارند
استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت در ادامه فرمود نگاه کنید به علمایی که نمی خواهد دین را ابزار دنیای خود کند، محافظ دینش باشد؛ برخی در مجلس هستند که یک کلمه علیه او صحبت کنید دادش به هوا می رود اما وقتی به اسلام و پیامبر(ص) توهین می شوند می گویند باید تساهل و تسامح داشت.

 

برخی از جمهوری اسلامی تنها جمهوریت را می‌فهمند
وی منیت و هوای نفس را موجب سقوط عالم از عدالت خواند و گفت: علامه طباطبایی یک عمر زندگی کرد کسی از او«من» نشنید؛ چرا امام(ره) اینقدر محبوب بود چون واقعا هوای نفس نداشت و همواره دم از اسلام می زد؛ اما برخی هستند که از جمهوری اسلامی تنها جمهوری اش را می فهمند، دشمن هم می خواهد اسلام نامش باشد اما خودش نباشد.


اگر رهبر انقلاب نبود برخی مسؤولان استخوان یکدیگر را هم می‌خوردند
نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی حیف ما کاری کردیم که نتوانستیم یک لحظه زندگی امام عصر(عج) را ببینیم؛ خدا را شکر که کسانی مثل امام(ره) و رهبر کاری کردند که طعم وجود امام زمان را بچشیم؛ قدر ایشان را بدانید اگر رهبری نبود برخی مسؤولان استخوان همدیگر را هم می خوردند.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به ادامه روایت امام صادق(ع)، گفت: حضرت فرمود اگر دیدید عالمی بی تقوا و فاسد است هیچ چیز را از او قبول نکنید؛ سخنگوی ائمه(ع) کسی است که فاسد و ویژه خوار نباشد؛ بنابراین باید به دنبال فقیه عادل و جامع الشرایط رفت، الحمدلله خداوند بر ما منت گذاشت و وجود امام(ره) و رهبر انقلاب را در زمان غیبت به داد ما رساند./928/پ201/ش

ارسال نظرات