۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۲۹۵۷۴۹

ظرف وجودی گوهر اشک در قلب انسان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با اشاره به پرورش ظرف وجودی اشک گفت: گوهر اشک که گوهر اعظم حق است یک ظرف پرورشی می خواهد که در قلب انسان است فلذا این گوهر اشک بایستی در یک جا پرورش پیدا کند که سرچشمه آن قلب انسان است بهترین محل برای پرورش اشک قلب انسان است اشک بر سید الشهدا در قلب انسان خاشع بایستی پرورش یابد.
حجت الاسلام شهاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب، کارشناس مذهبی شامگاه جمعه 24 مهرماه در مراسمی که به مناسبت دهه اول محرم در هیئت قاسمیون برگزار شد با اشاره به پرورش ظرف وجودی اشک، گفت: گوهر اشک که گوهر اعظم حق است یک ظرف پرورشی می خواهد که در قلب انسان است فلذا این گوهر اشک بایستی در یک جا پرورش پیدا کند که سرچشمه آن قلب انسان است بهترین محل برای پرورش اشک قلب انسان است اشک بر سید الشهدا در قلب انسان خاشع بایستی پرورش یابد.


وی در ادامه افزود: روایت داریم از امام صادق(ع) که تواضع قلب ذکر الله است زیرا قلب که غنی از نورالله شد در آن قلب محبت امام حسین (ع) جای می گیرد زیرا امام حسین (ع) اعظم ذکرها است و جایگاهی رفیع تر و بالاتری از محبت به سید الشهدا است فلذا میان عشق امام حسین(ع) و حب خیلی فاصله است عشق امام حسین (ع) می تواند انسان را دیوانه کند فلذا بایستی بر خشوع قلب انسان بسیار کار کند.


این کارشناس مذهبی افزود: در روایت داریم که امام حسین (ع) عزیز کرده خداست، خداوند امام حسین (ع) را آنقدر عزیز قرار داده که گوهر وجودی اشک را به وجود انسان نهاده است فلذا کسی که گریه کن سید الشهدا باشد مشمول لطف خداست.


حجت الاسلام شهاب در پاسخ به اینکه چه کنیم قلب انسان خاشع شود افزود: مومن بایستی براساس شعور و خردش برای اباعبدالله گریه کند اشک بر اباعبدالله  بایستی از قلب انسان آگاه سرچشمه بگیرد، با اشک بر امام حسین (ع)  عقل انسان دقیق تر و اشک انسان رقیق تر می شود.

 
این کارشناس مذهبی با اشاره راههای تقویت خشیت اظهار داشت: در این موضوع بحث دو مرحله قابل اهمیت است اولا در انجام واجبات الهی اطاعت داشته باشیم  نه آنکه به انجام امر خدا عادت داشته باشیم، انسان بایستی در انجام واجبات دینی اهلیت داشته باشد مبادا عزاداری ما برای امام حسین (ع) عادت باشد فلذا انسان بایستی به عبادات و آنچه که به عنوان حلال و حرام خداوند حکم کرده اهلیت داشته باشد.


وی با اشاره به دستورات پیامبر در خصوص خشیت قلب افزود: اولا مومن بایستی خداوند را در خلوت و جلوت خود ببیند، دوما اگر انسان می خواهد قلبش رقیق تر شود بایستی اهل عمل به خیر پنهانی باشد.

 
حجت الاسلام شهاب در پایان خاطرنشان کرد: گریه کن امام حسین (ع) قلبش عملیاتی عمل می کند و دائما مشغول به ذکر خداست ثانیا مومن بایستی اهلیت در گفت و گو با خداوند داشته باشد گریه کن امام حسین (ع) اهل تهجد و دائما مشغول راز و نیاز با خداست، رابعا مومن بایستی همیشه و در هر حالی فکر قبر و قیامت باشد./817/پ203/ب

ارسال نظرات