۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲
کد خبر: ۲۹۵۷۶۲
استاد حوزه و دانشگاه:

مجالس سیدالشهدا شاهراه بندگی برای رسیدن به قرب الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سرلک درباره مراحل رسیدن به مقام بندگی و عبودیت و اتصال آن به ماه محرم و عظمت عاشورا، گفت: کل مجالس سیدالشهدا برای این است که دست ما را در دست خدا بگذارد و ما را عبد خدا کند.
حجت الاسلام سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام علی سرلک استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته، در مجلس عزای اباعبدالله الحسین در مسجد جامع نجف آباد، سیدالشهدا را جلوه ربوبیت حق برای پرورش انسان در راه بندگی بیان کرد و گفت: عظمت سیدالشهدا و مجالس آن حضرت برای قرب به مرحله بندگی حق است.

 

وی درباره فلسفه بند ابتدایی زیارت عاشورا «السلام علیک یا اباعبدالله» تصریح کرد: کل مجالس سیدالشهدا برای این است که دست ما در دست خدا بگذارد و ما را عبد خدا کند و زمانی که کشتی نجات حسین راه می افتد، هر انسانی حتی گناهکارانی که در دریای غفلت ها و سرکشی ها غرق شده اند، در منبر حسین به خودشان می آیند و متحول می شوند و این عظمت روح عاشورا است.

 

حجت الاسلام سرلک با بیان این که اباعبدالله نه تنها جلوه رحمت للعالمین بلکه جلوه مبدل السیئات بالحسنات است، افزود: اباعبدالله با نور محبت خودش که در قلوب می اندازد، افراد را در اقیانوس عصمت قرار می دهد که شما دارای سرمایه گرانبهایی هستید که تنها باید در راه بندگی حق به کار ببرید.

 

وی در ادامه تصریح کرد: نداشتن معرفت و محبت نسبت به ائمه اطهار و ولایت اهل بیت هیچ گاه انسان را به مقصد نهایی که همان قرب حضرت حق است نمی رساند، حتی اگر در مجالس عزای اباعبدالله اشک ها ریخته شود، و خداوند جریان ربوبیتش را در تحت ولایت اهل بیت در جهان نشان داده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه درباره راه های رسیدن به ولایت و محبت اهل بیت گفت: در اصطلاح عرفانی دو راه وجود دارد، یا سالک مجذوب یا مجذوب سالک، که نوع افراد سالک مجذوب هستند و از راه اعمال و رفتار و بندگی به محبت اهل بیت می رسند و بسیار کم هستند افرادی که بر اثر یک انقلاب و تحول روحی به قرب حق برسند.

 

وی راه رسیدن به قرب الهی را داشتن هدف و نیت الهی بیان داشت و گفت: اگر تکالیف دینی و اخلاقی را به این نیت انجام دهیم که شاهکار ولایت برای برقراری بساط بندگی در جانمان ریشه کرده است، در هر پست و مقامی باشیم به جلوه ولایت و ربوبیت حق می رسیم.

 

حجت الاسلام سرلک در ادامه بیان کرد: اگر هر عملی که انجام می دهیم، اگر در جلسه عزای اباعبدالله هستیم، به نیت ولایت اهل بیت باشد و دیگر هیچ آسیب و مشکلی در زندگی فردی و اجتماعی شاهد نخواهیم بود و برای رسیدن به این مرحله باید خودمان را به سلوک رفتاری اهل بیت نزدیک شویم.

 

وی با بیان این که اگر در جامعه شاهد دعوا میان دو مومن هستیم یا بین اعضای خانواده مشکلی پیش می آید، باید بدانیم که سلوک و رفتار ما بی هدف و بدون نیت قرب است که اگر هر عملی با نیت و هدف قرب الهی انجام شود، تمام زندگی مان جلوه حسین خواهد شد./1306/202/ب1

ارسال نظرات