۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۲۹۵۷۷۲
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تبیین کرد؛

فلسفه ابتلای اهل بیت طاهرین به بلاها

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خداوند با سختی‌های مختلف ائمه(ع) و پیامبران خود را مورد آزمایش قرار داده و در این امتحانات آن‌ها را به صبر و تسبیح خود دعوت کرده است، گفت: حکمت عاشورا در تاریخ بشر شناخت توحید و ولایت اهل بیت(ع) و باز شدن در های فتح به روی مؤمنان است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدمهدي ميرباقري رئيس فرهنگستان علوم اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی میرباقری، صبح امروز در برنامه سخنرانی از شبکه دو سیما با بیان اینکه خداوند انسان‌های صالح خود را با سختی‌های مختلف را آزمایش می کند، گفت: عده‌ای تصور می‌کنند که ابتلای ائمه(ع) و سختی‌های آن‌ها نشانه بد بودنشان است در حالی که خداوند به وسیله این سختی‌ها آنها را به مقام رضا می رساند.

 

وی افزود: این سختی‌ها شاید برای ما کراهت آور باشد ولی اولیای خداوند از آن لذت می‌برند چون هم چیز را از خدا دانسته و می‌دانند که آنچه معشوق برای عاشق می‌خواهد جز رضا و سربلندی چیز نیست.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند حضرت رسول(ص) را با سختی‌های مختلفی امتحان کرده است، اظهار کرد: این سختی‌ها از جمله عاشورا برای این است که حقیقت توحید، ایمان و ولایت برای اولیای خداوند آشکار شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با تأکید بر اینکه یزید در مجلس شام زمانی که می‌خواست حضرت زینب(س) را تحقیر کند به بانو فرمود که ای دختر علی دیدی که خداوند چه عذابی بر شما فرو فرستاد که حضرت در نهایت جسارت و شجاعت به او فرمودند که این جز زیبابی از طرف خدا چیزی نبود و من در کربلا جز زیبایی ندیدم و امام حسین(ع) ذبح و قربانی کوچک ما در برابر حضرت حق است.

 

وی افزود: درهایی که به روی ولایت و امامت بسته شده بود با عاشورا به روی اهل بیت(ع) باز شد و صبر اهل بیت(ع) بر مصیبت عظیم عاشورا سبب فتح بزرگی در جبهه توحید شده و برای همیشه ریشه‌های ظلم و ستم نابود در جهان متزلزل شد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه سلامت، ثروت و نعمات دنیوی انسان را از یاد خدا غافل می کند، تصریح کرد: به همین دلیل سختی‌ها انسان را به لقاء الله می رساندند در حالی که در رفاه دوری از ذات پروردگار موج می زند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به یک حدیث در کافی ادامه داد: خداوند روزی حضرت امیر(ع) حضرت زهرا(س) وحضرت امام حسین(ع) ار جمع کردند و از آن‌ها پرسیدند که آیا عاشورا را می پذیرند که آنها فرمودند اگر خدا می‌خواهد ما صبر پیشه خواهیم کرد که خداوند در پاسخ به آنها فتح را نتیجه این صبر عنوان کرد، یادآور شد: انسان مؤمن و انسان صبور جهنم و آتش را در نعمات دنیوی که خداوند به کافران می‌دهد مشاهده کرده و می‌داند بلاها برای انسان بهشت می‌شود در حالی که کافران شاید در ظاهر در نعمت و بهشت باشند و در همین حال حاضر در جهنم و عذاب آتش هستند./968/پ202/س

ارسال نظرات