۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۲۹۵۷۷۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه قم:

امام حسین از کج فهمی‌ خودی‌ها ضربه خورد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: نگرش اشتباه، گرایش اشتباه و اعمال اشتباه ما انسان ها سرمنشأ تمامی اشتباهات ما است که شدت و ضعف خطاها و اشتباهات ما نیز بستگی به عمیق بودن اشتباهات ما انسان ها دارد.
حجت الاسلام جواد اسماعيلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام جواد اسماعیلی معاون تبلیغ حوزه علمیه قم صبح امروز در مراسم زیارت عاشورا ‹‹روضه خورشید›› کانون فرهنگی هنری ثقلین در مسجد اعظم کرسی کاشان گفت: اگر کسی نگرش و اعتقاد اشتباه و گرایش و عمل او خطا باشد جبران اشتباه اش خیلی سخت و دشوار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه قاتلین امام حسین(ع) به این اعتقاد رسیده بودند که امام حسین را به شهادت برسانند، گفت: امروز نیز اگر وهابی ها کشتن شیعه را رفتن به بهشت می دانند به دلیل اعتقاد و نگرش آنها است.

 

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: زمانی که اهل بیت(ع) را به شام آوردند پیرمردی با زحمت از خانه خارج شد از او پرسیدند کجا می روی گفت، زمانی که گفتند برای کشتن امام حسین به کربلا برو نتوانستم، گفتند حالا که نمی توانی برای کشتن امام حسین بروی اگر کمک مالی انجام بدهی در ثواب کشتن امام حسین شریک هستی اما توانایی مالی هم نداشتم و امروز که اهل بیت(ع) را به شام آوردند می روم به آنها سنگ بزنم تا در ثواب کشتن امام حسین شریک باشم، بنابراین این اعتقاد و تفکر و نگرش غلط انسان است.

 

بدعت مسموم کردن اهل بیت را معاویه گذاشت

وی افزود: اهل بیت(ع) از دشمنان خود خیلی جفا دیدند به ویژه معاویه که بنای بدعت مسموم کردن اهل بیت(ع) را که گذاشت و دیگران نیز با مسموم کردن اهل بیت(ع) چوب آن را خوردند، بنابراین جنایت هایی که بعد از این بدعت انجام شد همه متوجه کسی است که این بدعت را بنا نهاد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: غصه های اهل بیت(ع) به دلیل نگرش و اعتقادی است که از خود و محبین خود داشتند، از این رو خنجر از خودی ها خوردن زجرآور است، بنابراین از سخنان رهبر معظم مشخص است غصه ایشان از دشمنان خارجی نیست، بلکه از کج فهمی داخلی ها است که او را نگران کرده است.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) نیز از کج فهمی خودی ها ضربه خورد یادآور شد: کج فهمی‌های خودی ها سبب شد تا در کربلا به جای اینکه شمشیر بردارند و با دشمن امام حسین(ع) بجنگند به روی امام حسین(ع) شمشیر کشیدند.

 

به گفته وی، نگرش غلط از جایی است که شأن امام را نادیده گرفته و تا حدی شأن امام را پایین آوردند که امام را برای رفع نگرانی های خود می خواهند و بر همین اساس بود که امام حسین(ع) را برای دفاع از خود دعوت کردند نه اینکه بخواهند او را کمک کنند و این همان نگرش غلط مردم آن زمان بود.

 

نگاه ما به امام زمان خود نگاه یک سویه و ابزاری است

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اگر امام را می خواهید بشناسید زیارت جامعه کبیره را بخوانید گفت: انسان ها امام را برای رفع نیازهای شخصی خود می خواهند و امروز نیز در عصر غیبت همین تفکر و نگرش اشتباه وجود دارد و از امام زمان می خواهیم بیاید تا ما را از ظلم و ستم نجات دهد اما هیچ موقع نمی گوییم امام زمان از ما چه می خواهد.

 

به گفته وی، نگاه ما به امام زمان خود نگاه یک سویه است و همیشه ما از او درخواست داریم بدون اینکه قدمی برایش برداریم و چنانچه به ماتوجه نکند از او گلایه مند می کنیم.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه نگاه ما به امام زمان نگاه ابزاری است و همیشه ما از او درخواست داریم و انتظار داریم خواسته های ما را برآورده کند گفت: اگر امروز ظهورامام زمان(عج) با تأخیر همراه است به دلیل عملکرد ما است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم افزود: درخواست های ما از امام زمان و اهل بیت(ع) حداق این خوبی را دارد که از دیگران درخواست نمی کنیم اما این یک ارتباط یک سویه است که تا زمانی که گرفتار نشده ایم یاد آنها نیستیم و زمانی به آنها متوسل می شویم که مشکلی برای ما پیش آمده باشد./1307/202/ب3

ارسال نظرات