۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۲۹۵۷۷۷
حجت الاسلام والمسلمین قریشی مطرح کرد؛

ضرورت توجه مسلمانان به مسأله حق الناس

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اهمیت مسأله حق الناس به اندازه ای است که امام حسین (ع) در روز عاشورا دستور داد ندا کردند هر کسی حق الناسی دارد با ایشان در جنگ شرکت نکند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شب سوم محرم در مسجد امام صادق (ع) ارومیه به مسأله حق الناس اشاره کرد و اظهار داشت: مؤمنان و مسلمانان باید در اعمال و رفتار خود دقت کرده و اگر حق الناسی باشد آن را ادا کرده و حلالیت بطلبند.

 

وی ادامه داد: بر اساس روایات پروردگار در روز قیامت از حق خود می گذرد اما از حق الناس نمی گذرد حتی در خصوص شهدا نیز این چنین است، وقتی نخستین قطره خون شهید ریخته می شود تمام گناهان او به جزء حق الناس بخشیده می شود.

 

امام جمعه ارومیه گفت: اهمیت مسأله حق الناس به اندازه ای است که امام حسین (ع) در روز عاشورا دستور داد ندا کردند هر کسی حق الناسی دارد با ایشان در جنگ شرکت نکند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: اگر مسلمانی بدون ادا کردن حق مردم چه مالی باشد و یا اینکه با عمل و گفتار خود مورد رنجش خواهر و یا تضییع حق کسی شده باشد، خداوند در روز قیامت از اعمال حسنه آن کسر می کند و یا او را در آتش گرفتار می کند.

 

رییس شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در ادامه مسأله تولی را مورد بررسی قرار داد و گفت: بر اساس روایات عرض ارادت انسان به ائمه اطهار (ع) فرد را با آنها محشور می کند که این امر بسیار امیدوار کننده است.

 

وی محبت و مؤدت اهل بیت (ع) را موجب رستگاری فرد اعلام کرد و افزود: بر اساس روایتی جابربن عبدالله انصاری از صحابه پیامبر پس از زیارت قبر امام حسین(ع) در روز اربعین، خود را سهیم در شهادت امام حسین (ع) و یارانش خواند و گفت: بنابر گفته پیامبر اکرم (ص) هرکس قومی را دوست بدارد خداوند با آنها محشور می کند و هر کس عمل عده ای را دوست بدارد خداوند او را در عمل آنها شریک قرار می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: اگر نیت و هدف انسان همان چیزی باشد که اهل بیت (ع) در آن مسیر بودند، در ثواب اهل بیت (ع) و اصحاب آنها سهیم هستند که بسیار امیدوار کننده است.

 

وی تأکید کرد: بهتر است مسلمان و مؤمن عقیده و محبت خود را اعلام کرده و از دشمنان اعلام بیزاری کند که مصداق این موضوع جمله «اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ وَ وَلِیُّ لِمَنْ والاکُمْ وَ عَدُوُّ لِمَنْ عاداکُمْ» است که انسان را در ثواب قیان اباعبدالله الحسین (ع) شریک می کند./936/2202/ب1

ارسال نظرات