۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۹۵۷۸۶
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کرمانشاه:

تقوا لازمه ترک گناهان و برآوردن حاجات است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خوهران کرمانشاه با اشاره به اینکه تقوا لازمه ترک گناهان و برآوردن حاجات است، گفت: دشمن سعی دارد با نفوذ در بطن جوامع اسلامی، گناهان را در نظر مسلمانان کوچک و بی ارزش کند.
مدير حوزه علميه خواهران کرمانشاه

حجت الاسلام سعید فتحی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان داشت: گناهانی همچون دروغ و اسراف و غیبت و دیگر گناهان را نباید ندیده گرفت، زیرا موجب دوری انسان از خیر و برکت شده و مشکلات فرد حل نمی شود.


وی افزود: تقوا لازمه ترک گناهان و برآوردن حاجات است، نباید گناهان خود را کوچک شمرد، گاهی برخی گناهان به قدری تکرار می شوند که برای انسان عادی می شود.


حجت الاسلام فتحی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم (ص) یادآور شد: پیامبر فرمود دروغ کلید تمام گناهان است، دشمن تلاش دارد تمدن غربی وارد بطن جامعه کرده و گناهان را در چشم مسلمانان عادی کند.


مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه ابراز داشت: نباید معنویات و مقدسات را به سخره گرفت، نباید اجازه داد غربی ها با توهین به مقدسات، آن ها در نظر مسلمانان کم ارزش و بی ارزش کنند.


وی گفت: تنها در یک مورد دروغ گفتن در اسلام حرام نیست و آن اصلاح روابط زوجین است، در غیر این مورد اسلام مجوز هیچ دروغ گویی را به مسلمانان نداده و دروغ از گناهان کبیره است و نباید به اسم ها و شکل های مختلف سعی در عادی جلوه دادن دروغ گویی کرد.


مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه تصریح کرد: وقتی گناه ترک شود برکت زندگی زیاد می شود، باید اسراف و چشم و هم چشمی و تجملات را ترک کرد، نباید شرایط زندگی را بر خود و اطرافیان سخت کرد.


حجت الاسلام فتحی خاطرنشان کرد: یکی ازعلل بالا رفتن سن ازدواج، در نتیجه توجه بیش از حد به تجملات است و باید خود مردم برای اصلاح این عادات نادرست در جامعه قدم بردارند.


وی در پایان تأکید کرد: گاه خود افراد از گرایش بیش از حد به تجملات خسته می شوند اما  توان اصلاح را ندارند، بنابراین اراده جمعی برای ترک این عادات ناپسند لازم است، نباید با توجه بیش از حد به تجملات، صله ارحام را به فراموشی سپرد، باید به سنت های پسندیده اسلام بیشتر پرداخته شود./857/302/ب3

ارسال نظرات