۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۹۵۷۸۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

عزت طلبی مهم‌ترین درس قیام امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که قیام سیدالشهدا برای ما درس های فراوانی دارد، گفت: عزتمندی مهم‌ترین درس قیام سیدالشهدا بوده است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در عزاداری حسینی ایام محرم، هدف تبیین اهداف قیام عاشورا مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

وی با بیان این که در طول تاریخ جنبش ها و قیام فراوانی از سوی علما و بزرگان اتفاق افتاده است، افزود: این اقدامات مبارزات حق طلبانه علیه ظلم و ستم بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که این قیام ها در تثبیت ارزش های اسلامی نقش داشته اند، عنوان داشت: هیچ کدام از قیام ها در طول تاریخ همچون قیام سیدالشهدا نبوده است.

 

وی قیام سیدالشهدا را الگوی همه دوران ها دانست و اظهار داشت: قیام عاشورا همچون خورشید تابناک برای همه دوران ها در طول تاریخ می درخشد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که قیام عاشورا برای ما درس های فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: نخستین درس این واقعه بزرگ تاریخ، درس آزادگی و آزادی است.

 

وی آزادی رهایی از زندان نفس، شهوت و گام برداشتن در وادی عشق الهی معنی کرد و عنوان داشت: آزادگی مهم ترین درس قیام امام حسین(ع) بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که آزادگی آدابی دارد، خاطرنشان کرد: رعایت اخلاق، غیرت، همیت و هریت از نشانه های آزادگی است.

 

وی درس دیگر قیام امام حسین(ع) را دین داری بیان کرد و گفت: دین دار بودن از مؤلفه های اصلی مسلمانان است، باید از دین دفاع کرد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: قیام امام حسین(ع) برای حفظ دین و اخلاق در جامعه بوده است تا دین دچار تحریف نشود.

 

وی در ادامه عزتمندی را از دیگر درس های مهم قیام سیدالشهدا بیان کرد و عنوان داشت: امام حسین(ع) قافله سالار عزت و کرامت انسانی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به سخنان امام حسین(ع) که می فرمایند مرگ با عزت از زندگی با ذلت برتر است، اظهار داشت: امروز باید با الگو گیری از سیدالشهدا عزت و اقتدار کشور را در برابر دشمنان حفظ کرد.

 

وی یادآور شد: زمانی که پیشنهاد شد امام حسین(ع) با یزید بیعت کند، ایشان فرمودند من پرورش یافته انسان های پاک هستم و هرگز به یزید دست نخواهم داد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر توجه به سیره اهل بیت عصمت و طهارت و الگوگیری از ویژگی های اخلاقی آنان افزود: رمز پیروزی ما در برابر دشمن پیروی از سیره اهل بیت(ع) است.

 

تسلیم ناپذیری از دیگر درس های قیام سیدالشهدا است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با اشاره به سخنان امام حسین(ع) در خطبه روز عاشورا و تسلیم نشدن ایشان در برابر یزید، بیان داشت: تسلیم ناپذیری و ایستادگی در عرصه های گوناگون و در برابر دشمنان از درس های دیگر قیام سیدالشهدا است.

 

وی تأکید کرد: مکتب خونین حماسه عاشورا برای ما سراسر درس است و این ایام فرصت مناسبی برای مرور حماسه عاشورا و تبیین اهداف قیام سیدالشهدا به ویژه بین نسل جوان است./9459/302/ب3

ارسال نظرات