۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۹۵۷۹۳

همایش پیرغلامان حسینی در میناب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش پیرغلامان حسینی با حضور رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان و مسؤولان دستگاه های فرهنگی در میناب برگزار شد.
همایش پیرغلامان حسینی در میناب برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان شامگاه جمعه 24 مهر در همایش پیرغلامان در میناب گفت: امام حسین(ع) جایگاه بسیار بزرگی پیدا کرد و آن جایگاه این است که حسین(ع) با دو عنوان در تاریخ اسلام مطرح است یکی عنوان هدایت و دیگری عنوان سفینه نجات که البته همه ائمه سفینه نجاتند و اما سفینه اسرع حسین(ع) است.

 

وی افزود: امام حسین(ع) برای حیات اسلام قیام کرد و برای احیای اسلام و دین محمد(ص) که یقینا در معرض دسیسه بنی امیه قرار گرفته بود و از مسیر پیامبر جدا شده بود و دین نبوی به سنت نبوی تبدیل شده بود دینی که از جان علی جان می گرفت نام علی در آن ممنوع شد و بنی امیه فضایی ایجاد کردند و در جامعه ای بیشترین زحمت را علی ابن ابیطالب(ع) برای دین خدا کشید چنین شخصیتی را چنان دور کردن که حتی آوردن نامش هم ممنوع شد.

 

حجت الاسلام فروزان نژاد در ادامه به بازخوانی قیام امام حسین(ع) و رمز ماندگاری آن پرداخت و با بیان اینکه عاشورا باید درس عبرت برای همه باشد، تصریح کرد: قیام عاشورا باید چراغ راه هدایت همه باشد و در طول زندگی باید به آن عمل کرد.

 

گفتنی است همایش پیرغلامان حسینی با حضور حجت الاسلام محمدحسن رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان، حجت الاسلام منصور هاشمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام میرزاحسین معتمدی فر امام جمعه شهرستان میناب، حجت الاسلام محمد بنی خزایی رییس اداره تبلغات اسلامی و رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در محل حسینیه هموشی میناب برگزار شد./851/203/ب1

ارسال نظرات