۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۹۵۸۱۲
آیت‌الله شبستری:

کرسی های آزاد اندیشی سبب اعتلای علمی کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبری در خصوص کرسی های آزاد اندیشی، گفت: کرسی های آزاد اندیشی سبب اعتلای علمی کشور است، از این رو باید جدی گرفته شود.
شبستري شبستري شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در جمع منتخبان منطقه‌ای مناظرات دانشجویی، با اشاره به جدال احسن در آیات قرآن، اظهار داشت: خداوند متعال پیامبر(ع) را به جدال نیکو با کفار و مردم دعوت می کند تا طرف مقابل خود را مجاب کند.


وی اساس جدل را مناظره بر اساس مقبولات طرف مقابل دانست و ابراز داشت: در خصوص مسأله خداشناسی مناظره بر اساس قرآن با کسی که در وجود خداوند شک دارد صحیح نیست، باید با چنین کسی بر اساس مقبولات او چون برهان نظم بهره برد.


عضو خبرگان رهبری با اشاره به جلسات مناظره امام رضا(ع)، خاطرنشان کرد: مناظراتی که مأمون طرح ریزی کرده بود برای خار کردن امام رضا(ع) بود که نتیجه عکس نیت مأمون محقق شد، در این جلسات مناظرات بسیاری اتفاق افتاد که حضرت با آنچه طرف های مقابل قبول داشتند با آن ها مناظره کرد، مانند مناظره با مسیحیان از طریق انجیل یوحناء دیلمی را می توان نام برد.


امام جمعه تبریز با اشاره به شاگردان امام صادق(ع)، ابراز داشت: امام صادق(ع) در محورهای مختلف شاگردان بسیاری را تربیت کردند، امام صادق(ع) شاگردان خبره‌ای را در کلام و مجادلات علمی و اعتقادی تربیت کرد که می توان به هشام بن حکم اشاره کرد.


وی با تإکید بر منطق و استدلال در مناظرات در میان پیروان اهل بیت(ع)، تصریح کرد: کرسی های آزاد اندیشی را جدی بگیرید و از آنچه صحیح و احسن است پیروی و تبعیت کنید، کرسی های آزاد اندیشی از مسائلی است که مورد تأکید رهبری است.


آیت الله شبستری مناظره در مسائل، اقتصادی و سیاسی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بحث های کرسی های آزاد اندیشی باید بر اساس استدلال و منطق و در چارچوب های قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد تا حرکتی در جهت پیشرفت های نظام اسلامی و انقلاب باشد.

 

گفتنی است در پایان این دیدار از منتخبان منطقه‌ای مناظرات دانشجویی تجلیل و تقدیر به عمل آمد./854/202/ب3

ارسال نظرات