۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۹۵۸۲۶
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی لرستان خبر داد؛

برگزاری ویژه برنامه های ماه محرم در کانون‌های مساجد لرستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان از برگزاری ویژه برنامه های ماه محرم در کانون های مساجد لرستان خبر داد و گفت: ماه محرم و صفر فرصت مناسبی برای جذب جوانان و نوجوان به کانون های فرهنگی هنری مساجد است که باید از این ظرفیت استفاده شود.
حجت الاسلام موسوي، مسؤول کانون هاي مساجد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد لرستان، ظهر امروز، در نشست خبری با حضور رسانه های گروهی استان که در دفتر ایشان برگزار شد، گفت: برنامه‌های  ویژه محرم در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان برگزار می‌شود.


وی با بیان این که کانون های فرهنگی وهنری روستایی مساجد لرستان مجری برگزاری برنامه های ویژه دهه نخست محرم هستند، افزود: مدیران کانون ها برنامه های ماه محرم را با حضور جوانان برگزار می کنند.


حجت الاسلام موسوی عنوان داشت: ماه محرم و صفر فرصت مناسبی برای جذب جوانان و نوجوان به کانون های فرهنگی هنری مساجد است که باید از این ظرفیت استفاده شود.


وی درادامه با بیان این که محرم و صفر فرصتی ارزشمند در جهت تقویت فرهنگ دینی در جامعه است، اظهار داشت: باید با بهره گیری از ظرفیت محرم و صفر، در جهت تقویت فرهنگ دینی و بصیرت افزایی بین جوانان تلاش کرد.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان گفت: کانون های فرهنگی وهنری مناطق شهری نیز در برگزاری مراسم عزاداری حسینی در مساجد مشارکت دارند.


وی فضاسازی کانون ها متناسب با سوگواری های حسینی، برگزاری زیارت عاشورا به صورت روزانه، ارسال پیامک محرمی و برپایی مجالس عزاداری را از جمله برنامه های کانون های مساجد در دهه نخست محرم بیان کرد.


حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: برگزاری تلاوت روزانه قرآن، جلسات تفسیر قرآن و برگزاری نشست های  بصیرت افزایی در کانون های فرهنگی وهنری مساجد از دیگر برنامه های کانون مساجد در دهه نخست محرم است.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان یادآور شد: تهیه و توزیع بروشورهای با هدف آشنایی نسل جوان با فرهنگ و اهداف والای قیام عاشورا، از دیگر برنامه های  کانون های های فرهنگی وهنری در محرم است.


وی هدف از برگزاری برنامه ها در ایام محرم با حضور جوانان در کانون مساجد استان را تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) بین جوانان بیان کرد.


محرم بهترین فرصت برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان این که از مهم ترین اهداف قیام عاشورا احیای امربه معروف و نهی از منکر بود، اظهار داشت: این ایام بهترین فرصت برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.


وی بابیان این که متولیان امر در برگزاری مراسم عزاداری به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشند، افزود: نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر  موجب سلامت جامعه و سعادت خانواده ها می شود.


حجت الاسلام موسوی یادآور شد: به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر، طرح تذکر لسانی توسط اعضای کانون های فرهنگی وهنری مساجد برگزار می شود./9459/203/ب2

ارسال نظرات