۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۹۵۸۴۴
رییس فدراسیون کوهنوردی کشور خبر داد؛

اهتزاز بیرق عزا بر فراز قلل ایران اسلامی

خبرگزاری رسا ـ رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور گفت: ارتفاعات سراسر کشور با بیرق های عزای امام حسین(ع) سیاه‏پوش می شود تا کوهنوردان، معنویت و فرهنگ عاشورا را حتی در کوهپیمایی درک کنند.
رضا زارعي رييس فدراسيون کوهنوردي کشور رضا زارعي رييس فدراسيون کوهنوردي کشور

رضا زارعی، رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از اجرای طرح اهتزاز بیرق های حماسه عشق و ایثار بر فراز قلل ایران خبرداد و گفت: این طرح با عنوان «عاشورا، حماسه عشق و ایثار» در سراسر کشور در حال اجرا است.

 

وی درباره این طرح اظهار داشت: در آستانه ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و با توجه به ضرورت زنده نگه داشتن نهضت عاشورا و احیاء فرهنگ حیات‌بخش حسینی در فضای ورزشی کشور و به طور خاص در جمع خانواده کوهنوردی ایران اسلامی، حرکتی نمادین با عنوان عاشورا، حماسه عشق و ایثار آغاز شده است.

 

رییس فدراسیون کوهنوردی کشور افزود: نصب پرچم مزین به نام مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) بر بلندای قله‌های شاخص و مرتفع شهرها و استان‌های مختلف کشور و در صورت امکان نصب پرچم در فضای داخلی جان‌پناه‌ها، بر بلندای جان‌پناه و در طول مسیر صعود را به همت بخش فرهنگی هیأت‌های کوهنوردی شهرها و استان‌ها، با همکاری گروه‌‌های بومی هر منطقه خواهیم داشت.

 

زارعی خاطرنشان کرد: افراد زیادی در سراسر کشور، به طور معمول در آخر هر هفته و در قالب گروه های کوهنوردی به ارتفاعات شهر و استان محل سکونت خود صعود می کنند؛ اهتزاز این پرچم ها در میان راه و بر روی تیرک های راهنمای مسیر، باعث می شود تا کوهنوردان، شرایط معنوی ایام محرم و حماسه عاشورا را درک کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت های کارگروه فرهنگی فدراسیون کوهنوردی کشور ابراز کرد: مسیرهای کوهنوردی تا پایان ایام محرم سیاه‏پوش باقی خواهد ماند؛ همزمان با آغاز نخستین روز ماه محرم، مراسم های مختلف مذهبی در این ایام از سوی کارگروه فرهنگی فدراسیون برگزار می شود که با استقبال بسیار خوب کوهنوردان، همراه بوده است.

 

زارعی به تشریح اهداف فدراسیون کوهنوردی کشور پرداخت و اظهار داشت: جامعه ورزشی ایران یک جامعه فرهنگی است و به دلیل همگانی بودن ورزش کوهنوردی، مباحث فرهنگی در این رشته، نقش پر رنگی ایفا می کند؛ فدراسیون کوهنوردی ایران رسالت اصلی خود را در ترویج فرهنگ اسلامی و به ویژه فرهنگ عاشورا می داند؛ طرح های فرهنگی فدراسیون، سالانه با استقبال بیشتری اجرا می شود./840/ت302/س

ارسال نظرات