۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۹۵۸۷۴
امام جمعه بروجرد مطرح کرد؛

ضرورت فرهنگ سازی در زمینه واجب بودن امر به معروف و نهی از منکر

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد گفت: برای احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر باید در زمینه واجب بودن این فریضه الهی فرهنگ سازی صورت گیرد.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان که در دفتر امام جمعه بروجرد برگزار شد، گفت: احیا امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر واجب الهی است، افزود: باید در زمینه واجب بودن امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم فرهنگ سازی شود.

 

حجت الاسلام ترابی تأکید کرد: تمام دستگاه های اجرایی وظیفه دارند امر به معروف و نهی از منکر را در ادارات خویش اجرا کنند.

 

وی با اشاره به این که پیام قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود، خاطرنشان کرد: تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) باید مورد توجه دستگاه های اجرایی و مردم قرار گیرد.

 

امام جمعه بروجرد با بیان این که احیای امربه معروف و نهی از منکر موجب احیای ارزش ها در جامعه می شود، عنوان داشت: باید آثار احیای این فریضه واجب برای مردم بیان شود.

 

وی در ادامه یادآور شد: ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب از بین رفتن عزت جامعه و حاکم شدن منکرات می شود.

 

محمد پاپی نژاد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر مربوط به بدحجابی نیست بلکه در موارد گوناگونی باید رعایت شود، گفت: بیش از 80 مورد از معروف ها و بیش از 100 مورد از منکرها در دستگاه های اداری وجود دارد که باید به آنها توجه شود.

 

وی با اشاره به این که گناهکاران در جامعه گستاخ تر شده اند، افزود: این از آثار فراموشی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: موارد مهم امر به معروف و نهی از منکر باید در دوره های آموزشی به کارکنان ادارات آموزش داده شود./9451/202/ب3

ارسال نظرات