۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۹۵۸۷۵

کاروان زیارتی راهیان عاشورا عازم مشهد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه محرم، بیست و یکمین کاروان زیارتی راهیان عاشورا از استان آذربایجان‌شرقی عازم مشهد مقدس خواهد شد.
کاروان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گردهمایی اعضای کاروان راهیان عاشورا استان آذبایجان‌شرقی همزمان با ماه محرم و در آستاه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی امروز در مسجد کریم خان تبریز برگزار شد. در این محفل معنوی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رثای مصائب ائمه اطهار، مظلومیت امام حسین (ع) و 72 تن از یارانش به مرثیه‌سرایی پرداختند.


حجت الاسلام نجف آقازاده رییس ‌کل اسبق دادگستری آذربایجان‌شرقی در این مراسم به تشریح ابعاد مختلف واقعه کربلا و شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) پرداخت و اظهار داشت: اکنون هر آنچه مسلمانان و به ویژه شیعیان از امنیت، عزت و اقتدار گرفته تا استقلال و آزادگی به برکت نهضت خونین حضرت اباعبدالله(ع) است.


وی با اشاره به قیام حسینی مردم ایران در سال 57 و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: اگر بعد از 37 سال، انقلاب شکوهمند و نظام جمهوری اسلامی، مقتدرانه در مقابل استکبار و جهانخواران ایستادگی و مقابله می کند، به دلیل تأسی از مکتب سرخ شهادت امام حسین(ع) و حراست از خون شهیدان انقلاب و دفاع مقدس است.


حجت الاسلام آقازاده با اشاره به موفقیت کشور در عرصه های مختلف گفت: ایران اسلامی در علم و دانش پیشرفت های خوبی در طول سالیان اخیر داشته است، که همین امر عامل هراس دشمنان شده است، برای این‌که کشورمان به توسعه و تعالی دست یابد، باید تولید علم را جدی بگیریم.


همچنین حمید باقرپور مسؤول اجرایی مجمع ایثارگران راهیان عاشورا، با اشاره به اعزام بیست و یکمین کاروان زیارتی راهیان عاشورا به مشهد مقدس، اظهار داشت: چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری 350 نفر از طلاب، روحانیان، پدران شهدا، رزمندگان دفاع مقدس، ایثارگران، آزادگان، جوانان بسیجی و اعضای پایگاه های مساجد و راهیان عاشورا اعزام خواهند شد.


وی افزود: این کاروان به منظور انتقال روحیه ارزشی دوران دفاع مقدس به نسل جوان، حفظ وحدت میان آحاد مردم، ترویج فرهنگ دینی و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز اعلام حضور وفاداران انقلاب اسلامی در صحنه های مختلف اجتماعی همه ساله در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی اعزام می شود.


باقرپور با بیان این‌که 200 نفر با قطار، 150 نفر با هواپیما و دیگر وسایل نقلیه شخصی عازم مشهد مقدس می شوند، گفت: اعضای این کاروان در قالب کاروان زیارتی راهیان عاشورا، چهارشنبه 7 مردم وارد مشهد مقدس می شوند و در مدت 5 روز اقامت در کنار بارگاه ثامن الحجج، از سخنرانی روحانیان سرشناس آذربایجان بهره مند و در مجالس سوگواری سرور و سالار شهیدان شرکت خواهند کرد./935/202/ب3

ارسال نظرات