۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۹۵۸۸۰
استاد حوزه علمیه مشهد تشریح کرد؛

راهکارهای ترک گناه در کلام امام حسین

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رضایی تهرانی در حرم رضوی ارتکاب گناه را بهانه ای شیطانی برای رسیدن به برخی اهداف در زندگی دانست و گفت: ارتکاب گناه همچون بیماری است که ترک آن نیازمند آگاهی و پیدا کردن راهی برای درمان آن است.
ترک گناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی، استاد حوزه علمیه مشهد امروز در ویژه برنامه های تبلیغی ـ مذهبی محرم الحرام حرم رضوی در رواق امام خمینی(ره) اظهار کرد: گاهی برای گناه های خود بهانه تراشی می کنیم که بدون گناه نمی توان به هدف رسید، به طور مثال کسبه ای که اهل دروغ هستند معتقدند بدون گناه سودی حاصل نمی شود، این نوعی بهانه ای است که شیطان سر راه آن ها برای سود بیشتر و معامله های بهتر قرار داده است.

 

وی افزود: ارتکاب گناه نوعی بیماری است که انسان باید نسبت به آن آگاه و پیگیر درمانش باشد، اولین شرط سلامتی فرد بیمار متوجه شود بیمار است و به دنبال درمانش باشد، آدمی که بیمار باشد و از بیماری خود آگاه نباشد سلامتی برای او حاصل نمی شود.

 

حجت الاسلام رضایی تهرانی با اشاره به پاسخ امام حسین(ع) در سوال فردی که خواستار راهکار برای ترک گناه بود، عنوان کرد: امام با پیشنهاد انجام پنج کار به او فرمودند سراغ هر گناهی خواست برود؛ در واقع امام قصد دادن مجوز گناه نداشتند بلکه سعی داشتند وجدان خفته او را بیدار کنند.

 

وی تصریح کرد: از نمت های الهی و روزی خدا استفاده نکن، آنگاه گناه کن، دوم از سیطره و ولایت خداوند دور خارج شو سپس هر گناهی دوست داری انجام بده، سوم جایی برو گناه کن که خداوند تو را نبیند.

 

استاد حوزه علمیه مشهد خاطرنشان کرد: خداوند برآنچه که انسان در سینه دارد و از دید دیگران پنهان است از نگاه حق تعالی پنهان نیست، همه عالم در محضر خدا است و بر آن احاطه دارد.

 

وی ادامه داد: هنگام آمدن عزرائیل برای گرفتن جانت ممانعت کن و جانت را تسلیم نکن، پنجم سراغ هر گناهی دوست داری برو اما هنگامی که ملائکه تو را به جهنم می روند بگو نمی آیم و از نقطه مجازات فرار کن، اگر می توانی از این تحکم الهی شانه خالی کنی گناه کن.

 

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: حضرت قصد داشتند با این عوامل به او تلنگری بزنند که در چه شرایطی در حال ارتکاب گناه بوده است، با روزی که خداوند به تو عطا کرده، در مکانی که تحت سیطره خداوند است، در عالمی که حق تعالی به آن نظارت دارد به گناه مرتکب می شود و شمن وجود این شرط  که پس از آن باید پاسخگوی اعمالش باشد.

 

حجت الاسلام رضایی تهرانی افزود: امام حسین(ع) او را متوجه و آگاه ساختند که خداوند با گناهان ما متضرر نمی شود بلکه ما هستیم که با ارتکاب گناه خود را آزرده کرده و منافعمان را در هم می شکنیم، در نهایت آن جوان گفت که گناه نمی کنم تا از منافع خود استفاده بهتری ببرم.

 

استاد حوزه علمیه مشهد اظهار کرد: پنج راهی که سیدالشهدا برای رهایی از گناه مطرح کرده اند، درس بزرگی برای همه ما است که اگر انسان خود را در این فضا خود را قرار دهد، هرگز راضی نمی شود خود را به گناه آلوده کند./1308/202/ب3

ارسال نظرات