۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۹۵۹۲۰
رییس فدراسیون کوهنوردی کشور مطرح کرد؛

رهنمود ورزشی رهبر انقلاب سرلوحه کار فدراسیون کوهنوردی/ حضور طلاب در کوهنوردی راه ارزشمندی برای ترویج معنویت

خبرگزاری رسا ـ رییس فدراسیون کوهنوردی کشور درباره حضور طلاب در عرصه های ورزشی به خصوص رشته کوهنوردی گفت: رشته کوهنوردی از جذابیت بالایی برخوردار است که ممکن است باعث فراموشی معنویات شود؛ حضور طلاب در این رشته می تواند مانع این آسیب شود.
رضا زارعي رييس فدراسيون کوهنوردي کشور کوهنوردي رهبري

رضا زارعی، رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در این رشته ورزشی اظهار داشت: حضور و توصیه‌های ارزشمند رهبر معظم انقلاب در کوهنوردی‌ها و کوهپیمایی‌های همگانی از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار است؛ بیان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فاتحان قله اورست که فرمودند، کاری کنید این ورزش همگانی و فراگیر شود، سرلوحه کار وزارت ورزش و فدراسیون کوهنوردی کشور قرار گرفته است.

 

وی از استقبال پرشور طلاب از رشته ورزشی کوهنوردی خبرداد و گفت: حجت الاسلام علی شریفیان مهر، مسؤول فرهنگی فدراسیون کوهنوردی از طلاب حوزه علمیه قم است که فعالیت چشمگیری در زمینه فرهنگی دارد.

 

وی اظهار داشت: طلاب حوزه علمیه در گروه های کوهنوردی در استان های مختلف به عنوان مسؤولان فرهنگی گروه های کوهنوردی مشغول به فعالیت هستند؛ گروه های کوهنوردی طلبه نیز در سراسر کشور فعالیت دارند و برخی از این گروه ها صعود به قله های بین المللی را در کارنامه خود ثبت کرده اند.

 

رییس فدراسیون کوهنوردی کشور افزود: حضور طلاب در گروه های کوهنوردی کشور، با استقبال کوهنوردان رو به رو بوده است؛ فدراسیون کوهنوردی کشور نیز برای روحانیون علاقه مند به این رشته ورزشی، دوره های آموزشی کوهنوردی برگزار کرده است که طلاب نیز رغبت زیادی برای شرکت در این کلاس ها نشان داده اند.

 

زارعی ادامه داد: طلاب حوزه علمیه به این موضوع پایبند هستند که علاوه بر لباس کوهنوردی، لباس روحانیت و ظاهر طلبگی خود را در کوه پیمایی ها حفظ کنند؛ حضور روحانیت در ارتفاعات کشور با استقبال مردم رو به رو بوده است و باعث تأثیرگذاری بیشتر این قشر جامعه می شود؛ در واقع حضور طلاب در ارتفاعات، به تنهایی نوعی فعالیت تبلیغی و فرهنگی است.

 

وی با اشاره به هیجان آمیز بودن رشته کوهنوردی و اهمیت حضور طلاب در این رشته ابراز کرد: خطراتی که در رشته کوهنوردی وجود دارد، باعث جذابیت و هیجان انگیز شدن این رشته ورزشی شده است؛ برخی به حدی جذب ماجراجویی در کوهنوردی می شوند که معنویات را فراموش می کنند؛ حضور طلاب و سرپرستان فرهنگی مانع این اتفاق می شود.

 

رییس فدراسیون کوهنوردی کشور اظهار داشت: لازم است طلاب حوزه علمیه در تمامی رشته های ورزشی ورود کنند تا ورزشکاران را متوجه رسالت ورزشی و اجتماعی آنها بکنند؛ ورزشکاران باید با نیت خالص و برای سلامتی جسمی و روحی در رشته های ورزشی فعالیت کنند؛ این اتفاق باید مورد توجه طلاب قرار بگیرد و بر آن تأکید داشته باشند.

 

زارعی به همگانی بودن رشته کوهنوردی تأکید کرد و گفت: رشته کوهنوردی دارای ویژگی همگانی بودن است و می تواند محیطی فرهنگی برای مخاطبان خود ایجاد کند؛ مناطق کوهستانی، اضافه بر پاکیزگی محیطی، دارای فضایی معنوی است؛ برای همین کوه ها مأمنی برای پیامبران و محل رسیدن به رسالت الهی بوده است.

 

وی افزود: امروزه نیز افرادی که در رشته کوهنوردی فعالیت می کنند، از وضعیت جسمی و روانی خوبی برخوردار هستند و کوه و طبیعیت در زندگی اجتماعی آنها تأثیر می‌گذارد؛ کلاس هایی که در کوهستان برگزار می شود بسیار تأثیرگذارتر از کلاس های دیگر است؛ طلاب نیز می توانند از این معنویت کوهستان استفاده کنند./840/ت301/س

 

ارسال نظرات