۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۹۵۹۴۰
استاد حوزه علمیه قزوین:

قیام اباعبدالله موجب بیداری جهان اسلام شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که قیام اباعبدالله(ع) موجب بیداری جهان اسلام شد، گفت: اگر امام حسین(ع) قیام جدی انجام نمی‌دادند و به شهادت نمی‌رسیدند مردم به بیداری اسلامی دست نمی‌یافتند.
قيام حسيني

حجت الاسلام رسول نوروزی، استاد حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به شخصیت امامزادگان و حضرت رقیه(س) گفت: حضرت رقیه(س) در خانواده وحی بزرگ شده‌اند و از شجاعت و شهامت برخوردار بودند.

 

وی حضرت رقیه(س) را یکی از شخصیت‌های برجسته اسلام معرفی کرد و افزود: حضرت رقیه(س) با توجه به سن کمی که داشتند از نظر بلوغ فکری و علمی از انسانهای دیگر برجسته بودند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: اهل بیت نقشه‌های آل امیه را به جهانیان شناساندند و جاهلیتی که آل امیه می‌خواستند احیا کنند را از بین بردند.

 

این کارشناس حوزوی تأکید کرد: اگر امام حسین(ع) قیام جدی انجام نمی‌دادند و به شهادت نمی‌رسیدند مردم به بیداری اسلامی دست نمی‌یافتند.

 

اهل بیت یزیدیان را رسوا کردند

حجت الاسلام نوروزی با بیان این‌که اهل بیت(ع) یزیدیان را رسوا کردند، خاطرنشان کرد: حضور اهل بیت در کربلا، شام و برگشت از شام سبب افشاگری بنی امیه شد.

 

وی اضافه کرد: قیام امام حسین(ع) از سوی خواهران و دختران ایشان در مکان‌های مختلف نقل شد و مردم با اهداق قیام امام آشنا شدند.

 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: حجاب از ضروریات و واجبات اسلام است که خاندان اهل بیت آن را در اولویت قرار می‌دادند و زنان و دختران جامعه ما باید دارای حجاب اسلامی باشند و از اهل بیت درس عفت و پاکدامنی بگیرند.

 

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: تمام متولیان جامعه اسلامی باید دست در دست یکدیگر دهند و مسایل دینی را تبیین کنند.

 

حجت الاسلام نوروزی ابراز کرد: دولت مردان باید ارگانها و زیر مجموعه‌های خود را محجبه کنند و آنها را به با حجاب ظاهر شدن در محیط کار دعوت کنند.

 

وی با اشاره به آثار زیان‌بار بی حجابی در جامعه گفت: مردم جامعه ما به خاطر عدم آگاهی از مسایل دینی دچار انحراف می‌شوند و باید مسایل و احکام دینی برای افراد جامعه تعریف شود.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: زنان و دختران ما باید حضرت رقیه(س) را الگوی خود قرار دهند و از زندگی ایشان درس بگیرند.

 

این کارشناس حوزوی اظهار کرد: مبلغان و علمای دینی باید زندگی حضرت رقیه(س) را مورد بررسی و مطالعه قرار دهند و سیره، اسارت، مصیبت های خرابه شام و شهادت ایشان را برای افراد جامعه تبیین کنند.

 

حجت الاسلام نوروزی در پایان گفت: قیام امام حسین(ع) برای بر پا داشتن دین و قرآن بوده است و برای دفاع از دین محمدی عزیزان خود را در این راه فدا کردند و ما باید پاسدار خون شهدا و امام حسین(ع) باشیم./838/302/ب2

ارسال نظرات