۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۲۹۵۹۷۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

امر به معروف نظارت عمومی با راهکارهای کنترلی و صیانتی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل، امر به معروف و نهی از منکر را تشخیص حق از باطل دانست و گفت: امر به معروف نظارت عمومی با راهکارهای کنترلی و صیانتی است.
حجت الاسلام مهدي ستوده، مدير کل تبليغات اسلامي اردبيل

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر در جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر در اردبیل، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر تشخیص حق از باطل و راستی و درستی از انحراف و کج‌روی‌ها است که همه باید پایبند به این اصل بوده و این فریضه الهی را به شایستگی انجام دهند.

 

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض واجب الهی همان نظارت عمومی و تقویت سالم‌سازی جامعه با راهکارهای کنترلی و صیانتی است تا جامعه و حیات بشری از آسیب‌ها، دغدغه‌ها و برخی نگرانی‌ها در امان بماند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فراموشی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را همراه با نزول بلا، عذاب و نقمت الهی دانست و تصریح کرد: ضروری است همه زیبایی‌ها و شایستگی‌های جامعه در سایه انجام فریضه الهی ظهور و بروز پیدا کند.

 

حجت الاسلام ستوده با بیان اینکه در این راستا باید همه تلاش کنند تا در قدم اول با اصلاح خود، اصلاح دیگران را نیز مد نظر قرار دهند، بیان داشت: اگر امروز بر عزای حسینی و ماتم سیدالشهدا (ع) اشک ریخته و بر سر و سینه می‌زنیم حقیقت آن تلاش برای اصلاح جامعه است تا رذیلت‌ها و ناشایستگی‌ها برطرف شده و امکان توانمندی بیشتر جامعه فراهم آید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: آنچه که امروز جامعه ما به آن نیاز دارد بیان حقایق امر به معروف و فلسفه اجرای حدود اسلامی است تا همه متوجه این واقعیت شوند که به راحتی می‌توان با ریشه‌های گناه و آلودگی از طریق ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام کرد.

 

حجت الاسلام ستوده، گفت: ‌تلاش امام حسین (ع) نه از باب ظاهر بلکه به معنای واقعی برای بهبود بهتر شرایط و اصلاح جامعه بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ادامه داد: اگر جامعه از فریضه امر به معروف و نهی از منکر دوری کند، بلا و گرفتاری دامن آن جامعه را می‌گیرد و از همین روست که به نسبت سایر فرایض انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر حرکتی واقعی و اقدامی شایسته است که قطعاً ثمربخش است./937/202/ب2

ارسال نظرات