۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۹۵۹۸۵
مبلغ حوزه علمیه:

احسان به والدین سبب توجه خدا به انسان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه با بیان آثار احسان به والدین، گفت: اگر می‌خواهیم در این دنیا و آخرت هیچ مشکلی نداشته باشیم باید به پدر و مادر خود احترام کنیم زیرا آثار احسان به پدر و مادر بسیار زیاد است و انسان را سعادتمند می‌کند.
احسان به والدين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام وحیدی، استاد حوزه علمیه قم، امشب در مسجد خاتم الانبیای پردیسان با بیان این که با ذکر صلوات ملائکه بر انسان درود می‌فرستند، گفت: امام صادق(ع) می فرمایند اگر بنده‌ای همیشه به یاد خدا باشد خداوند در جایی که بین دو راهی گناه و راه خدا گیر کرده‌ است به انسان کمک  می‌کند.

وی با اشاره به حضرت یوسف(ع) گفت: چون حضرت یوسف(ع) در زندگی همیشه به یاد خدا بود وقتی در گناه گیر کرد خداوند هفت در بسته را برایش باز کرد و او را از افتادن در گناه نجات داد.

حجت الاسلام وحیدی با بیان جریان جوانی که به ضریح امام حسین(ع) سلام داد و جواب سلام او را دادند، گفت: از آن جوان پرسیدند که چه کرده‌ای که امام حسین(ع) جواب سلام تو را می‌دهد؛ گفت من یک پدر و مادر پیر دارم و آنها را برای زیارت امام حسین(ع) به کربلا می‌آوردم و دعای خیر آنها باعث شده که امام حسین(ع) جواب من را بدهد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در این دنیا و آخرت هیچ مشکلی نداشته باشیم باید به پدر و مادر خود احترام کنیم زیرا آثار احسان به پدر و مادر بسیار زیاد است و انسان را سعادتمند می‌کند.

مبلغ حوزه علمیه با بیان این که مهمترین اثری که احترام به پدر و مادر دارد این است که خداوند گناهان گذشته ما را می‌آمرزد، گفت: در روایتی نقل شده فردی که در زمان جاهلیت دختر خود را کشته بود نزد پیامبر(ص) آمد و گفت چه کنم که خداوند مرا ببخشد؛ پیامبر(ص) فرمودند اگر مادر داری برو به مادر خود خدمت کن و اگر نداری به خاله خود احترام کن تا خداوند تو را ببخشد.

وی خاطرنشان کرد: اثر دوم محبت به پدر و مادر این است که وقتی خودمان پدر و یا مادر شدیم فرزندانمان احترام ما را نگه می‌دارند زیرا فرزندان رفتار خوب یا بد را از پدر و مادر خود یاد می‌گیرند.

حجت الاسلام وحیدی سومین اثر نیکی به پدر و مادر را راحت شدن مرگ و عذاب قبر دانست و اظهار داشت: اثر دیگر احسان به والدین زیاد شدن روزی و رفع گرفتاری از زندگی است./843/پ202/ف
ارسال نظرات