۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۲۹۵۹۸۹
امام جمعه چابهار:

هدف امام حسین با مذاق استکبار ناسازگار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه هدف امام حسین با مذاق استکبار ناسازگار است، گفت: اهداف امام حسین(ع) عبارت است از ظلم ستیزی، امر به معروف و نهی از منکر، سکوت نکردن در مقابل ظلم و خوداتکایی که اینها با مذاق استکبار نمی‌سازد.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي، امام جمعه چابهار و مدير مدرسه علميه امام صادق (ع)

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: بهترین تعبیرات عزاداری سیدالشهدا مختص امام است؛ زیرا قیام امام حسین آنچنان با عظمت بوده که خون سیدالشهدا در آن تبدیل به ثارلله شده است.

 

امام جمعه چابهار عزاداری برای سیدالشهدا را از سنت های بزرگ پیغمبر دانست و بیان کرد: فضیلت و عظمت این عزاداری را به این دلیل بدست می‌آوریم که نبی اکرم اسلام(ص) روضه خوان اباعبدالله بوده و سفارش خود ایشان و همه ائمه معصومین(ع) بر زنده نگه داشتن روضه خوانی بوده است.

 

وی افزود: عزاداری برای امام حسین (ع) بزرگترین ضربه بر پیکر اسلام یزیدی بود چرا دشمن از این عزاداری‌ها ناراحت است؟ مگر چه ضرری به آنها می رسد که امروز سرسپردگان اسلام امریکایی با برگزاری این مراسمات مخالف هستد و عزاداران را به خاک و خون می‌کشند و یا این مراسمات را شرک اعلام می کنند؟

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه هدف امام حسین با مذاق استکبار ناسازگار است، عنوان کرد: اهداف امام حسین(ع) عبارت است از ظلم ستیزی، امر به معروف و نهی از منکر، سکوت نکردن در مقابل ظلم و خوداتکایی که اینها با مذاق استکبار نمی‌سازد و این عزاداری ها اهداف امام حسین را زنده نگه می‌دارد.

 

امام جمعه چابهار خواستار پالایش کردن و مبرا کردن عزاداری ها از عوامل ناشایستی شد که دشمن برای ضربه زدن به این مراسمات وارد کرده و ظهار داشت: یکی از آسیب هایی که امروز عزاداری هایمان را تهدید می‌کند وارد شدن چیزهای ناشایست و خرافی مانند قمه زنی است که دشمن از آنها برای آسیب رساندن به این مراسمات استفاده کرده است باید عزاداری هایمان را از حشو و ضواید و چیزهایی که این مراسمات را سبک و کم ارزش می‌کند بزداییم و ماهیت ظلم ستیزی، ایستادگی در برابر دشمن و اهداف عالی سیدالشهدا را در عزاداری هایمان سراپا کنیم./831/203/ب3

ارسال نظرات