۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۲۹۵۹۹۲
نماینده ولی فقیه در فارس مطرح کرد؛

جلوگیری از تبدیل عزاداری‌ها به میتینگ سیاسی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در فارس گفت: امسال عزاداری ها به اسفندماه و انتخابات نزدیک است نباید اجازه ندهیم که عزاداری ها، همایش سیاسی بشود و عناصر مختلفی که داخل شهرها و روستاها هستند بخواهند یک استفاده و بهره سیاسی ببرند.
آيت الله ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان فارس، آیت‌الله اسد الله ایمانی نماینده ولی‌فقیه در فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس، گفت: مسأله بانوان و خانواده از مسائلی است که فوق‌العاده موردت وجه دشمن در طول تاریخ و در دوران معاصر بوده است. اگر هجمه کارهای دشمن را یکجا جمع کنیم به این نتیجه می‌رسیم که بانوان ما در فضای پاک‌تر از فضای جهان زندگی می‌کنند و نمی‌توانیم نمونه آن را در هیچ کشوری مشاهده کنیم.

 

وی در ادامه افزود: آنچه به‌عنوان نابسامانی در جامعه ما دیده می‌شود، نکته رسیدگی به امور بانوان و خانواده‌ها است؛ طرح میز منطقه‌ای استان فارس به مسائل خانواده برمی‌گردد و مبتنی بر مسائل علمی و دینی و تجربه‌های آماری است.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با اینکه طرح‌ها باید در اتاق فکر تجمیع و بررسی شود ابراز کرد: نباید هیچ‌گاه از جمع‌آوری و توجه به افکار نو طفره برویم؛ هر طرحی که بومی استان فارس باشد، جهت انسجام و هماهنگی و هم‌افزایی بین طرح‌ها باشد.

 

وی بعد از انتشار سرمایه ملی و اینکه شهر شیراز و استان فارس در سرمایه ملی، رتبه اول را کسب کرد بیان کرد: از صداوسیما جزوه ای به دست من رسید که یکی از دانشگاه‌های درجه 3، تحقیقی انجام داده و آن را منتشر ساخته است که بر اساس استناد به آمار طلاق در شیراز به ‌عنوان بالاترین آمار، سکولارترین شهر ایران، شهر شیراز است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: بعد که رصد کردم در آن عیب‌های فراوان بود، چند بار از سیمای جمهوری اسلامی، مراکز رشد طلاق اعلام گردید که اولین مکان، خراسان رضوی و بعد 3 استان دیگر بود اما شهر شیراز جزء این شهرها نبود.

 

آیت الله ایمانی خاطرنشان کرد: از شورای فرهنگ عمومی و اتاق فکر می‌خواهم (البته این مسأله ناسیونالیستی نیست؛ بلکه دفاع از حق است) که به شکل عملی، این طرح را نقد کنند و اگر غلط است اشکالات را منعکس نمایند تا برای تولیدکنندگان طرح مذکور ارسال نماییم.

 

وی با بیان این مسأله که ماه محرم و صفر را باید زنده نگه بداریم و این سفارش پیامبر خداست و در زمان ما سفارش امام خمینی بوده است که مراسم عاشورا و محرم و صفر را زنده نگه بداریم بیان کرد: طبیعتا معنای زنده نگه داشتن این است که ما بتوانیم حداکثر استفاده را با برنامه و با هدف و امکانات و ابزار لازم برای رشد ارزش ها در جامعه داشته باشیم. یکی از مسائل این است که کوشش کنیم خیابان ها و ادارات ما با شعائر اباعبدالله الحسین باشد.

 

امام جمعه شیراز یادآور شد: از عناصر بسیار اندک که می خواهند این حالت معنوی و روحانی کمرنگ باشد، جلوگیری کنیم. شهر شیراز کلان شهری است که اقلیت های مذهبی دیگر در این شهر هستند؛ ممکن است یک عناصری این شرایط را دوست نداشته باشد بخواهند کارهایی داشته باشند؛ ما باید فضا را آنچنان ترسیم کنیم که اجازه ندهیم کار آنها رنگ پیدا کند.

 

وی با ابراز اینکه اجازه ندهیم در مراسم محرم مسایل تنش زا شکل بگیرد اظهار کرد: ممکن است یک سخنران در اوج مسائل سخنرانی خود مسائلی را مطرح کند که نتواند آن را جمع کند به ویژه انعکاس آنها از رسانه که در این برنامه عزیزانی که اصحاب رسانه هستند دقت کنند که سخنرانی ها و مداحی ها آنچنان باشد که باعث نشود در جامعه تنشی ایجاد بشود.

 

امام جمعه شیراز تاکید کرد: کارهای خرافی را با فرهنگ سازی جلوگیری کنیم و شهرستان هایی  که کارهایی امثال قمه زنی و امثال اینها دارند، باید توجیه بشوند و مشکل این کار برای آنها تبیین بشود و آنهایی که تعمد دارند و بخواهند عناد و لجاج به کار ببرد باید با آنها برخورد قانونی بشود.

 

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: هر سال یک کتاب زنجیر زنی و مداحی و یک چیز جدیدی را تولید کنیم و سازمان تبلیغات بیاید هر سال این کار را انجام بدهد، این مسأله مهمی است که مداحان ما منبع تغذیه فکری و علمی در اختیار داشته باشند و بتوانند انتخاب کنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: امسال عزاداری ها به اسفند ماه و انتخابات نزدیک است. اجازه ندهیم که عزاداری ها، همایش سیاسی بشود و عناصر مختلفی که داخل شهرها و روستاها هستند بخواهند یک استفاده و بهره سیاسی ببرند.

 

آیت الله ایمانی در ادامه تصریح کرد: در ارتباط با مسأله اربعین و تاسوعا، بر اجتماع و حرکت عظیم مردم شیراز در روز اربعین به عنوان برند و سمبل استان فارس اصرار دارم. باید یک حرکت فاخر و در حد سومین حرم اهل بیت و شهر شیراز انجام بشود. این یک اجتماع عظیم همگانی روز اربعین است که معارضی هم ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان گفت: باید بخواهیم از همه کسانی که صاحب تریبون هستند که افراطی گری را در جامعه تبلیغ نکنند، ممکن است منبری مطالبی بگوید و مسائلی در ذهن مخاطب ایجاد کند و به هیچ کدام هم جواب ندهد همچنین مطالبی که ریشه تاریخی ندارد نباید با آب و تاب نقل نمود. در مصیبت ها افراطی گری مستند نیست و تکرار آنها مشکلاتی ایجاد می کند./839/202/ب3

ارسال نظرات