۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۲۹۶۰۰۲
استاد حوزه و دانشگاه:

طاغوت به دنبال تحقیر جایگاه ولی خدا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سرلک با بیان این که در جریان توطئه‌های طاغوت باید ولی خدا که جایگاه حاکمیت حق دارد تحقیر شود، گفت: سال 88 نام تسلیم در برابر ولی فقیه را استبداد و این نوع عرض ارادت را ساندیس خوری می‌گذارند چرا که جریانی که امپراتوری خبری را در اختیار دارد باید تحقیر کند.
حجت الاسلام علي سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی سرلک شامگاه شنبه در جمع مردم اصفهان با بیان این که ما باید مالکیت خدا را نسبت به خود پذیرفته و خدا را مالک خود بدانیم، گفت: کسانی که دل در گرو خدا دارند نمی‌توانند نسبت به اتفاقات پیرامونی خود بی تفاوت باشند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مفهوم استکبار ستیزی بیان کرد: استکبار ستیزی از مفاهیم رایجی است که فراوان به کار برده شده و به همین دلیل برای برخی عادی شده و حتی فضای شعارزدگی نیز برای بعضی ایجاد کرده به طوری که رابطه اعتقادی با آن نداشته باشند اما باید بدانیم که این مفهوم یکی از مفاهیم مهم در موضوعات دینی است اما قبل از فراگیری مفهوم استکبارستیزی باید استکبار پذیری را یاد بگیریم.

 

وی ادامه داد: عظمت، اهمیت و کبریایی خدای متعال را پذیرفتن و با تمام وجود در برابرش عبد بودن پایه‌ای است که انسان را در مناسبات اجتماعی به موفقیت می‌رساند و اگر پایه استکبار پذیری خدا متعال یعنی پذیرش کبریایی خدا در وجود ما قوی نباشد در طوفان شبهات، بنای استکبار ستیزی ما از بین می‌رود بنابراین مفهوم استکبار پذیری مقدم بر استکبار ستیزی است.

 

حجت الاسلام سرلک با تأکید بر این که کسی که ظلّ عبودیت نداشته باشد عزّ ربوبیت پیدا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: کسی که ظلّ عبودیت نداشته باشد عزّ ربوبیت پیدا نمی‌کند یعنی تا زمانی که به خاکساری مطلق در برابر خدا نرسی و با تمام وجود در برابر پروردگار ذلیل نشوی به مقام فهم عظمت پروردگار نمی‌رسی.

 

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از نوع نگاه مسیحیت تبشیری به خدا اظهار کرد: دنیا می‌خواهد خدای پر رنگ و لعابی را برای ما درست کند که به هیچ وجه مهم نباشد، نگاه مسیحیت تبشیری می‌گوید God is love یعنی خدا عشق است و این انسان است که در برابر این خدای دوست داشتنی تصمیم می‌گیرد که چه کاری انجام دهد و چنین خدایی اهمیت و کبریایی خود را در نظر آنها از دست می‌دهد.

 

وی افزود: می‌گویند که خدایی که جهنم داشته باشد را دوست نداریم و خدا نباید بسوزاند اما چرا خدا نباید بسوزاند در حالی که همه چیز برای اوست؟ خدایی که عظمت نداشته باشد هر نافرمانی در برابر او قابل توجیه است.

 

آسیب رساندن به وجهه خدا در نظر مردم گام بلند طاغوتیان است

حجت الاسلام سرلک با تأکید بر این که باید پذیرش استکبار و کبر و بزرگی خداوند را در وجود خود پرورش دهیم، گفت: خدای نازی که امر و نهی نکند و برای برطرف کردن نیاز فطری بشر برای داشتن خدا تنها به یک نوع خلسه و مناجات و ارتباط شخصی بپردازد ساخته طاغوت است و جریان طاغوت هیچ گام بلندی را به اندازه آسیب به وجهه واقعی خدا در برابر مردم نمی‌تواند بردارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در جریان توطئه‌های طاغوت باید ولی خدا که جایگاه حاکمیت حق دارد تحقیر شود و اطرافیان ولی خدا دور او را خالی کنند تا جریان طاغوت به هدف خود برسد، در حال حاضر برخی مذهبی‌ها می‌گویند سیاست پدر و مادر نمی‌شناسد و ورود در جریان سیاست پدر سوخته بازی می‌خواهد و باید برای ورود در این عرصه دست از دیانت کشید اما این حرف‌ها کاری است که جریان طاغوت برای بد جلوه دادن قدرت برای مؤمنین انجام می‌دهد و به این وسیله قدرت را یک امر غیر مقدس نشان می‌دهند.

 

وی با بیان این که زمانی که چهره‌های مقدس وارد جریان سیاست می‌شوند مورد هجمه قرار می‌گیرند، تصریح کرد: برخی می‌گویند روحانیان قبل از انقلاب چهره موجهی داشتند اما با تشکیل حکومت و به وجود آمدن برخی ضعف‌ها جایگاه مقدس آنها در میان مردم بهم خورد در حالی که شاید برخی حرمت لباس روحانیت را حفظ نکرده باشند اما روحانیتی در خط اصیل امام(ره) مانند شهید بهشتی‌ها باشند اگر نبودند معلوم نبود چه بلایی بر سر اعتقادات، معنویت و حتی دنیای ما می‌آمد.

 

حجت الاسلام سرلک ادامه داد: روحانیت زمانی که برای خدا عرصه‌ای را در سیاست بگیرند دچار آماج حملات دشمن قرار می‌گیرد چرا که بنا بر این است که این جایگاه عبودیت و جریانی که می‌تواند کاروان بشری را به هدف برساند آسیب بخورد بنابراین بزرگترین نقشه دشمن این بوده که نشان دهند سیاست آلوده است و باید قدرت را رها کنید تا اهل کار به میدان آیند.

 

ائمه در میدان رزم جنگ را به خودی ها باختند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فتنه سال 88 خاطرنشان کرد: در قضایای سال 88 حرف‌ها به آنجا رسید که در نهایت شعار "مرگ بر اصل ولایت فقیه" سر داده شد چرا که جریان ولایت فقیه یعنی جریان دینداری، و اگر اصحاب و یاران بصیرت داشته باشند بنا است که غلبه حق بر باطل را در عالم رقم بزنند، ائمه در میدان رزم آزمایی جنگ را به خودی باختند و جریان استکبار با کیسه زر و فشار روانی کاری کردند که اولیای الهی تنها شوند.

 

وی با بیان این که زیارتنامه‌ها منشور تفکر شیعه مجاهد است، اظهار کرد: مودت و ارادت به اولیای الهی عین دینداری است و اگر کسی خواست در میدان دینداری قدم بردارد باید تمام بضاعت دینداری خود را در این نقطه متمرکز کند، خداوند به خود قسم می‌خورد که اطرافیان پیامبر و مسلمانان ایمان نیاوردند مگر این که در اختلافات خود به پیامبر رجوع کرده و در برابر حکم پیامبر ذره‌ای اعتراض نکنند و در زمان کنونی نیز در مسأله برجام، شیوه مبارزه با آمریکا، بحرین و سوریه نظرات مختلف مطرح می‌شود اما باید به نظر ولی فقیه توجه کرد.

 

حجت الاسلام سرلک گفت: سال 88 نام تسلیم در برابر ولی فقیه را استبداد و این نوع عرض ارادت را ساندیس خوری می‌گذارند چرا که جریانی که امپراتوری خبری را در اختیار دارد باید تحقیر کرده و در این نقطه متمرکز شود البته اشکالاتی هم داریم و برخی نقص‌ها در مسؤول و غیر مسؤول وجود دارد اما استکبار می‌خواهد رابطه امام و امت را بهم بزند بنابراین بهترین نام برای ما لفظ امت است نه شهروند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فضائل رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: جایگاه و شخصیت سیاسی، جنبه اخلاقی، علمی و شخصیتی رهبر معظم انقلاب زیر امپراتوری خبری پنهان شده است اما با وجود تمام این فضائل اگر نسبت ایشان با امام زمان(عج) نبود شخص مانند بقیه بودند اما رهبر معظم انقلاب نائب امام زمان(عج) است و این نقطه تفاوت ایشان با سایرین است./1304/201/ب1

ارسال نظرات