۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۲۹۶۰۰۷
کارشناس مسائل مذهبی:

بزرگ‌ترین حق اهل بیت بر گردن ما اسلام است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: بزرگ ترین حقی که اهل بیت بر ما نهادن حق اسلام است، اسلام به واسطه پیامبر شکل گرفت و به وسیله امام حسین (ع) بقا و ماندگاری پیدا کرد.
بزرگ‌ترین حق اهل بیت بر گردن ما اسلام است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب، کارشناس مذهبی شامگاه شنبه 25مهرماه در مراسمی که به مناسبت دهه اول محرم در هیأت قاسمیون برگزار شد، با اشاره به علل باطنی ارتباط انسان با اهل بیت گفت: نخستین دلیل که در روایات شیعه به آن اشاره شده از علل درونی و باطنی است مسأله علاقه قلبی ما با صاحب مصبیت است و به تعبیر دیگر ما یک پیوند خانوادگی با اهل بیت کریمه داریم، پیامبر خدا می فرماید من و علی (ع) پدران این امت هستیم همانطوری که امیرمومنان و فرزندانش نقش پدری بر گردن شیعیان دارند.

 

وی در ادامه افزود: در روایت داریم که حضرت موسی (ع) وقتی به کوه تور رفتند 10 فرمان از سوی خداوند بر موسی(ع) نازل شد که امام صادق (ع) از آن به عنوان نور شیعیان نامبرده است. یه چنین جایگاه تثبیت شده ای دارد. ما پاره تن اهل بیت هستیم. خود اهل بیت فرمودند ما ساعتی شما رو تنها نمی گذاریم.

 


این کارشناس مذهبی تصریح کرد: والدین حقیقی ما اهل بیت هستند و احسان به والدین به معنای نیکی به اهل بیت نیست بلکه اهل بیت نیازی به نیکی ما ندارند آن احسان سود و منفعتی است که از شما به والدین حیقیقی شما مترتب می شود.

 

حجت الاسلام شهاب با تاکید براینکه عالی ترین نشانه محبت برای صاحب مصیبتی که با آن پیوند خانوادگی داریم به مانند همین گریه برای اهل بیت است فزود: ما نزدیک تر از پیامبر در عالم کسی را نسبت به خود نداریم عزاداری ما برای امام حسین (ع) ریشه در پیوند قلبی ما با خاندان اهل بیت دارد،  اگر یک چنین وحدتی با پدر امت شیعه که علی (ع) و فرزندش در خشت وجودی ما نبود هیچگاه عشق به این خاندان در سینه ما نبود محبت به اهل بیت در وجود شیعه اهل بیت ریشه دارد از این رو اجر و مزد عمل خیلی بالاست و از آن بالاتر حفظ عمل صالح خیلی سخت تر است از انجام عمل صالح.

 

وی با اشاره به اینکه نخستین علت خارجی و باطنی ارتباط با اهل بیت پیوند خانوادگی شیعیان با خاندان اهل بیت است تصریح کرد: ما پیوند ذاتی و خانوادگی با اهل بیت کریمه داریم که منشأ آن در گریه برای امام حسین (ع) است، گریه کن امام حسین جهنمی نیست مگر خودش زمینه ورود به گناه و معصیت را در خود تقویت کند.


این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: بزرگ ترین حقی که اهل بیت بر ما نهادن حق اسلام است اسلام به واسطه پیامبر شکل گرفت و به وسیله امام حسین (ع) بقا و ماندگاری پیدا کرد، در روایات بسیار تاکید شده که خداوند به صدقه سر امام حسین (ع) روزی و طعام قسمت  مومنان می کند./817/202/ب1

ارسال نظرات