۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۷
کد خبر: ۲۹۶۰۱۳
مدیر حوزه علمیه محمودیه کرمان:

مسؤولان در جهت منافع شخصی خود قانون تصویب نکنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه محمودیه کرمان گفت: بعضی ها نماینده یک ملت هستند و متاسفانه برای جلب منافع شخصی و یا حزبی خویش دست به تصویب بدون تحقیق برخی مصوبه ها و قوانین می زنند و حال آن که غافلند که آن ها مسؤول حفظ حقوق یک ملت اند و باید پیوسته به دنبال حفظ غرور و عزت این مردم باشند.
عزاي حسيني مسؤولان در جهت منافع شخصی خود قانون تصویب نکنند مسؤولان در جهت منافع شخصی خود قانون تصویب نکنند حجت‏ الاسلام يدالله صادقي مدير حوزه علميه محموديه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام یدالله صادقی مدیر حوزه علمیه محمودیه کرمان، شب گذشته در مراسم عزاداری سالار شهیدان که در مسجد امام هادی (ع) کرمان برگزار شد با اشاره به وظایف شیعیان نسبت به امامان معصوم (ع)، گفت: وظایف مادر قبال ائمه معصومین(ع) در سه کلمه معرفت، محبت و اطاعت خلاصه می شود و ما در هر سه جنبه نسبت به امامان معصوم(ع) مسؤول هستیم.

 

وی با اشاره به زندگی نامه جابر بن یزید جحفی، افزود: جابر در زمان امام باقر (ع) و امام صادق(ع) مطیع کامل امام زمان خویش بود و در این راه گاهی اوقات خود را به دیوانگی و جنون می زد.

 

این استاد حوزه ‌علمیه کرمان، گفت: جابر در روز دیوانه مردم و در شب دیوانه و عابد خداوند رحمان بود و ما باید از این جنبه زندگی او درس بگیریم.

 

کارشناس مسائل فرق و ادیان با اشاره به این که ما در دوران غیبت امام زمان (عج) هستیم، گفت: اطاعت از امامان معصوم (ع) اختصاص به زمان و مکان خاص ندارد؛ بلکه در دوران غیبت ولی فقیه به عنوان جانشین بر حق امام معصوم حق اطاعت دارد و بنابر احادیث و براهین محکم ولی فقیه همانند امام معصوم، واجب الاطاعة است.

 

وی افزود: فرقی نمی کند امام زمان حاضر باشند و یا غایب، اطاعت از دستورات وی لازم است و در زمان غیبت ما باید گوش به فرمان جانشین او باشیم و در این راه جان فشانی کنیم.

 

استاد حوزه علمیه‌ کرمان با اشاره به درس های مکتب عاشورا، گفت: کربلا به انسان نشان می دهد که ممکن است امام زمان خود را ببینیم و مطالبه او را با گوش خود بشنویم؛ اما همچنان به فرمان او دست رد بزنیم و دچار شبهه، تردید و یا سستی بشویم.

 

مدیر حوزه علمیه کرمان با بیان این که مهم ترین درس کربلا وظیفه شناسی است، گفت: داستان کربلا به ما می فهماند که ممکن است در تشخیص وظیفه دچار تردید و تزلزل بشویم و نتوانیم در وقت مناسب تصمیم لازم را بگیریم؛ و بر همین اساس سبب غربت و تنهایی امام زمان خود شویم.

 

این کارشناس مسایل مذهبی با بیان این که باید در انجام وظیفه مراقب فضا و افراد اطراف خود بود، اظهار کرد: باید به محض تشخیص صحیح وظیفه به آن عمل کنیم و مبادا در این راه با اثر پذیری از اطرافیان و جو کاذب و غالب آن ها در اجرای وظیفه دچار تردید شده و در نتیجه شرمنده امام زمان خود باشیم.

 

وی با بیان اینکه برخی از مسؤولان کشور به دنبال جلب منافع شخصی خود هستند، خاطرنشان کرد: بعضی ها نماینده یک ملت هستند و متاسفانه برای جلب منافع شخصی و یا حزبی خویش دست به تصویب بدون تحقیق برخی مصوبه ها و قوانین می زنند و حال آن که غافلند که آن ها مسؤول حفظ حقوق یک ملت اند و باید پیوسته به دنبال حفظ غرور و عزت این مردم باشند.

 

حجت الاسلام صادقی در پایان با اشاره به شخصیت حماسی و اثر گذار زینب کبرای در حادثه عاشورا، گفت: این بانوی عالی رتبه مظهر و نماد ولایت مداری و اطاعت پذیری در کربلا بودند و ما باید از این بانوی بزرگوار درس ولایت پذیری بگیریم./9704/202/ب1

ارسال نظرات