۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۰۲۰
استاد حوزه علمیه:

شهدای ما پای منابر و روضه های امام حسین تربیت شدند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مرادی با بیان این‌که شهدای ما پای منابر و روضه های امام حسین(ع) تربیت شدند، گفت: برپایی تکیه ها و پرچم زدن ها تعظیم شعائر حسینی است که برکات فراوانی دارد که شهدای ما نتیجه آن هستند.
حجت الاسلام شهاب مرادي، کارشناس مذهبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام شهاب مرادی، کارشناس مذهبی رسانه ملی، شب گذشته در برنامه تلویزیونی زنده" حرم ماه"، که از شبکه سیمای اصفهان پخش شد، در پاسخ به سوالات دانشجویان درباره شبهات اعتقادی، گفت: ممکن است در عزاداری ها گاهی برخی ایراداتی هم وارد باشد اما اصل بر حقیقت کربلاست، مهم زیر بار ذلت نرفتن امام حسین(ع) و یاران ایشان است.

 

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد ما در برخورد با شبهات در نوع ارتباطات خود و در زمینه حیطه های ارتباطی مشکل داریم و یک سری از قوانین و ضوابط را رعایت نمی کنیم، هیچ کس وقتی توهین یا بی توجهی نسبت به متعلقاتش صورت گیرد، خوشحال نمی شود و قطعاً ناراحت می شود، پس مراقب باشیم که هیچ کس با تحقیر، توهین و فحش، هدایت نمی شود.

 

انتخاب کننده باشیم نه انتخاب شونده

حجت الاسلام مرادی بیان داشت: سعی کنید انتخاب کننده باشید نه انتخاب شونده، اگر انتخابگر باشیم، اسیر موج ها نمی شویم، مد و جو جامعه ما را راه نمی برد و عنصر تفکر و تعمق و تامل در ما نهادینه می شود، مثلاً می توانیم بجای این که در دادن برخی اقلام صرفاً تزیینی و تجملاتی در جهیزیه دنباله رو دیگران باشیم، کمپینی را در تحریم این لوازم در جهیزیه راه بیندازیم که قطعاً موثر خواهد بود.

 

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند یک جشن برای ازدواج کافی است، اگر تلقی برخی مردم از دین ناقص است و مثلاً در جشن ازدواج رعایت بعضی حدود را نمی کنند، شما نگویید چون عروسی تو فلان مورد را داشت من به جشن شما نیامدم یا نمی آیم، نروید اما نمی خواهد این گونه دلیل نیامدن خود را ابراز کنید، می توانید هدیه ای برایشان بفرستید.

 

پژوهشگر مذهبی ابراز داشت: تلاش نکنید یک روزه و یک ماهه فردی را اصلاح کنید، خداوند می فرماید" یهدی من یشاء الی صراط المستقیم"، به عنوان مثال وقتی پدر یا مادری می خواهد دامادش را فوراً اصلاح کند و به قول خودش آدم کند، این پدر یا مادر اعتبارش را از دست می دهد و عملش بی فایده است.

 

باید میزان ابراز احساسات را در خود افزایش دهیم

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: مهربان باشید، حدود الهی را رعایت کنید وخالی از خشم حدود الهی را بر زبان هم بیاورید و برای افراد بازگو کنید، باید میزان بیان و ابراز احساسات را در خودمان افزایش دهیم، به والدین خود بگوییم" دوستت داریم"، زن نسبت به شوهر و برعکس، ابراز محبت کنیم، گاهی رویمان نمی شود، اما این اشتباه است.

 

وی گفت: پدر و مادر اگر حتی مشرک یا ضد انقلاب هستند، حق ندارید به آن ها بی احترامی کنید و باید به آن ها احسان کنید، در حدیث داریم که اگر پدر و مادر هر دو فاجر یا نیکوکار باشند، در احسان به آن ها هیچ استثنایی وجود ندارد، صرف گفتن "دوستت دارم"، بسیار مهم است.

 

کارشناس مذهبی حوزه علمیه تاکید کرد: زبان نرم بهترین سلاح برای دفاع از دین است، برپایی تکیه ها  و پرچم زدن ها تعظیم شعائر حسینی است که برکات فراوانی دارد، فکر می کنید امثال شهید خرازی، همت یا حسین همدانی چگونه تربیت شدند، شهید بابایی در دانشکده خلبانی تربیت نشد، شهید حجت الاسلام میثمی و ردانی پور هم در حوزه علمیه تربیت نشدند، بلکه در واقع پای منبر  و روضه عزای امام حسین(ع) ساخته شدند./869/203/ب1

ارسال نظرات