۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۲۹۶۰۶۵
کارشناس مذهبی:

غیرت دینی یک واجب فراموش شده است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه غیرت دینی یک واجب دینی فراموش شده است، گفت: غیرت دینی آن اتفاقاتی است که در یک جامعه می افتد و از اهمیت بالایی برخوردار است.
حائري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت السلام حائری زاده کارشناس مذهبی پیش از ظهر امروز در مراسمی که بنماسبت دهه اول محرم در حسینیه فاطمیه بزرگ تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه غیرت دینی یک واجب دینی فراموش شده است، گفت: غیرت دینی آن اتفاقاتی است که در یک جامعه می افتد و از اهمیت بسزایی  در جامعه دارد، مومن بایتسی در جامعه اسلامی در خصوص یک چنین مسائلی مهمی اعلام موضع کند و حرفی برای گفتن داشته باشد و بی تفاوتی نسبت به غیرت دینی باعث جدایی دین از سیاست می شود انسان بایستی نسبت به هجمه که بر دین وارد می شود غیرت دینی داشته باشد و به سرنوشت جامعه خود اهمیت بدهد، عیرت دینی یک واجب دینی است.


این کارشناس مذهبی تصریح کرد: غیرت دینی در دو معقوله دارای بحث است معقوله اول غیرت نسبت به نوامیس خود و دیگران است چه نوامیس شخصی و چه نوامیس اجتماعی که بسیار حائز اهمیت است. بخش دوم غیرت و حمیت مربوط به آن بخشی از دین است که توسط بیگانه در دین هجمه وارد می کنند. انسان بایستی با شبهاتی که از طرف بیگانه بر دین وارد می کنند مبارزه کند.

 

حجت الاسلام حائری زاده افزود: غیرت دینی که بخشی از آن مترتب بر غیرت در حفاظت از نوامیس است اگر صرفا با نگاه عقلانی در این امور بنگریم عقل به ما می گوید که نوامیس ما با رعایت حجاب و عفت در جامعه  توانسته اخلاق شوهرش را حفظ کند و در نگاه کلان اهمیت اخلاقی جامعه را حفظ کرده است متاسفانه در جامعه دید می شود که این نگاه اخلاقی در جامعه که رعایت نمی شود همچنین در رسانه ی ملی هم به آن توجهی ندارند.

 

وی با تاکید براینکه جامعه دینی اقتضاء می کند که انسان نسبت به نوامیس خود غیرت دینی داشته باشد، افزود: اگر بی تفاوتی در جامعه نهادینه شود اتفاقی مانند واقعه عاشورا به وقوع می پیوندند. یکی از دلایل فاجه کربلا بی تفاوتی مردم نسبت به مسائل فرهنگی جامعه خود بود، بخاطر فاصله گرفتن مردم از غیرت دینی بود. غیرت دینی اگر کسی داشته باشد نمی گذارد کوچکترین رخنه  اجتماعی در جامعه بروز و نفوذ پیدا کند.

 

وی افزود: در روایتی از امیرالمومنین آمده است که یک روز به امیرالمومنین(ع) خبر دادند که در بصره در اثر ازدحام جمعیت شانه مردان با زنان اصابت می کند حضرت علی (ع) فرمودند من گر از شنیدن این خبر دق کنم و بمیرم  حق دارم، ایشان فرمودن ای مردان بصری چرا غیرت ندارید.

 

این کارشناس مذهبی در پایان افزود: در جامعه ما بایستی نقش زن ها که تربیت فرزندان است و به فراموشی  سپرده شده دوباره احیا شود، زنها بایستی در خانوده به تربیت فرزندان بپردازند این یک اصل مهم و محوری دربحث خانواده است بعضی مواقع نیاز مالی خانواده باعث می شود زن شاغل شود، زن ها اگر ضرورت مالی ندارند نبایستی از وظیفه اصلی آنها در خانواده که تربیت اولاد صالح است خودداری کنند./817/202/ب3 

ارسال نظرات