۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۹۶۰۷۲
آیت الله شبستری:

فریضه امر به معروف احیا شود کسی جرأت انجام منکر نخواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تاکید بر لزوم احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر جای گیر شود، دیگر کسی جرأت انجام منکر را نخواهند داشت.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر، با بیان این‌که خداوند یاری دهنده یاری کنندگان دین الهی است، اظهار داشت: خداوند متعال تمکن در زمین را از شرائط یاری دین الهی بیان می کند، نباید آن زمان که انسان به تمکن در زمین رسید، سبب سرکشی باشد، اگر جامعه‌ای به تمکن در زمین رسید در راه احیا و نصرت دین الهی باید گام بردارند.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود: مصداق تمکن در زمین موفقیتی است که در انقلاب نصیب ملت ایران شد، این اقتدار در انقلاب اسلامی ارزانی ایران اسلامی شده است و روز به روز می رود تا به یک ابر قدرت جهانی مبدل شود، با وجود این تمکن آیا امر به معروف و نهی از منکر به جایگاه واقعی خود رسیده است، اگر چه بعد از انقلاب قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست و این از برکات انقلاب است.


وی ادای زکات را شرط دیگری از نصرت دین الهی دانست و ادامه داد: مبلغی که در کمیته ها و بهزیستی به مستمندان تخصیص پیدا می کند ناچیز و کم است، دولت توان یاری تمام کسانی که زیر نظر بهزیستی است را ندارد، از این رو با وجود این گرانی ها باید خیران نیز یاری کنند، زکات در قرآن مقصود زکات واجب و صدقات مستحب است و مختص به زکات فقهی نیست.


امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر جای گیر شود، دیگر کسی جرأت انجام منکر را نخواهند داشت، ترس از قرار گرفتن در برابر اعتراض مردم و دیگران باعث خواهد شد که آن شخص یا نهاد از انجام منکر پرهیز کند.


وی با بیان این‌که نیروی انتظامی عهده دار نهی از منکر عملی است، اظهار داشت: مردم عهده دار نهی از منکر لسانی هستند؛ از این رو باید از برخوردهای عملی و شلوغ کاری ها پرهیز شود و مردم برخورد عملی، بازداشت و جرائم را برعهده نیروی انتظامی و نهاد هار مروبط قرار دهند.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: از این رو کسانی که به تمکن و قدرت رسیدند باید در روی زمین امر به معروف و نهی زا منکر را در جوامع جاری کنند، قطعا انقلاب اسلامی مصداق بارز تمکن و قدرت در یاری دین الهی است، مصداق دیگر این امر ادارات و رؤسای آن ها هستند.


وی به ارائه پیشنهاداتی در امر به معروف در ادارات و دیگر نهاد های اجتماعی پرداخت و افزود: اگر خانمی که شؤون اسلامی را رعایت نمی کند به صورت موقت از کار معلق شود، دیگر کسی جرأت هنجار شکنی را نخواهد داشت، مسؤولان ادرات این مسائل را جدی بگیرند.


آیت الله شبستری ابراز داشت: مردم می گویند شما قدرت امر به معروف را در ادارات دارید، این سخنی پسندیده است، کم کاری در ادارات، سد معبرها، حرکت خلاف قانون، بی اعتنایی به ارباب رجوع، بد حجابی و دیگر مسائل از منکرات است که باید در ادارات این موارد پرهیز شود.


وی افزود: اگر امر به معروف در جامعه اجرا نشود ضمان اجرای دیگر مسائل وجود نخواهد داشت، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مصداق بزرگ آمر به معروف است، امام حسین(ع) جان خود و فرزندان را در این مسیر داد چطور ما تحمل یک سخن و برخورد نا مطلوب را نداریم./854/پ203/ج

ارسال نظرات