۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۹۶۰۷۹
مدیر حوزه‌های علمیه کرمانشاه:

زیارت امام حسین سبب آمرزش گناهان حال و آینده می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کرمانشاه با اشاره به رشادت های سیدالشهدا، گفت: مقام امام حسین (ع) نزد خداوند سبحان آن قدر رفیع است که به واسطه زیارت این امام بزرگوار، خداوند گناهان بندگانش را می بخشاید.
حجت الاسلام موسوي

حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تسلیت به مناسبت شهادت سیدالشهداء (ع) عنوان داشت: در خصوص وصف ائمه اطهار (ع) زبان قاصر و عقل متحیر از درک آن ها است.


حجت الاسلام موسوی بیان داشت: کبوتر هیچ فکری نمی تواند بر بام معرفت حضرت علی (ع) و ائمه اطهار (ع) بنشیند، برای حضرت علی (ع) صفاتی وجود دارد که آن قدر بسیار و فراوان است که ذکر آن ها امکان پذیر نیست.


وی با اشاره به فرمایش امام صادق (ع) بیان داشت: آن چه که در مورد فضائل و خصوصیات ائمه اطهار (ع) وصف کنیم باز هم ذره ای از آن صفات را بیان نکرده ایم، کسی که معرفت به ذات خداوند متعال پیدا کرد فقط پیامبر اکرم (ص) و حضرت امیرالمؤمنان (ع) می باشد دیگر پیامبران معرفت به ذات الله داشتند اما به قدر رسول اکرم و امام علی (ع) به این درجه دست پیدا نکرده بودند.


مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه در ادامه افزود: اعتقاد حضرت علی (ع) به خداوند متعال به درجه والای خود رسیده است اما پیغمبران دیگر این حد از اعتقاد را نداشتند ونمونه بسیاری از آن ها نیز وجود دارد، ما نمی
توانیم معرفت امام علی (ع) و رسول اکرم (ص) را به خداوند متعال درک کنیم.


استاد حوزه علمیه با اشاره به جنگ خیبر که حضرت علی (ع) در آن حضور داشت عنوان داشت: زمانی که حضرت علی (ع) به موفقیت هایی دست پیدا کرد روایت هایی از شیعه و اهل سنت وجود دارد که پیامبر اکرم (ص) خطاب به حضرت علی (ع) می فرماید:  «اگر خوف این را نداشته باشم که مردم در مورد شما قضاوتی کنند جملاتی در شأن و جایگاهت می گفتم که لایق و سزاوار آن هستی».


وی به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: کسی که قبر سیدالشهداء (ع) را زیارت کند خداوند گناهان گذشته و آینده اش را می آمرزد.


حجت الاسلام موسوی عنوان داشت: کسی شیعه است که تقوا داشته باشد و اطاعت خداوند را رعایت کند، از معصیت به دور باشد و گناهانی هستند که توسط امور و عمل خیر از بین می رود و یکی از آن اعمال نیک زیارت سیدالشهداء (ع)  است.


مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه یادآور شد: جایگاه سیدالشهدا (ع) نزد خدای سبحان آن قدر والا و رفیع است که خداوند به واسطه زیارت سیدالشهداء گناهان بندگان را پاک کرده و می بخشاید و او را سعادت و یاری خواهد کرد و این خواست و اسرار خدی سبحان  است که امام حسین و اهل بیت (ع) و قرآنش را به ما عطا کرده است.


وی در پایان گفت: باید قدرشناس خداوند باشیم و همان طور که قرآن را می خوانیم و درس می گیریم مجاهدت و رشادت سیدالشهداء (ع) را ببینیم و از آن درس بگیریم و همواره در مسیر و مکتب امام حسین (ع) حرکت کنیم./857/202/ب3

 

ارسال نظرات