۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۹۶۰۸۴

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ پخش ویژه برنامه تلویزیونی «با حسین تا بی‌نهایت»، فعالیت 2 هزار هیأت مذهبی در قزوین و اشاره نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به پیام‌های عاشورا از جمله عناوین اخبار کوتاه قزوین است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسلامی، نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته (25 مهر) در مراسم یادواره هفت شهید روستای ابراهیم‌آباد توابع بخش رامند بوئین‌زهرا که با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شد، فرهنگ شهادت را تداوم راه کربلا و عاشورای حسینی دانست و اظهار کرد: شهدای هشت سال جنگ تحمیلی نیز با تاسی از امام شهید خود وارد جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

 

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان با اشاره به تقارن ایام شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یادواره شهدا روستای ابراهیم‌آباد به تشریح واقعه کربلا و ارتباط آن با هشت سال دفاع مقدس پرداخت و افزود: پیام واقعه عاشورا ضمن زنده نگه‌داشتن اسلام، اشاعه فرهنگ شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده بود، چراکه شهدای دفاع مقدس راه‌ و منش خود را از امام حسین(ع) فراگرفته بودند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی عنوان کرد: شهدای جنگ تحمیلی در دوران حماسه و ایثار راز زیبایی شهادت و حرکت در مسیر ولایت را به خوبی معنی کرده و جان خود را در راه ارزش‌های انقلاب و اسلام فدا کردند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه دشمن در حال حاضر تمامی حواس و برنامه‌های خود را معطوف به جنگ نرم کرده و قصد دارد تا از طریق فرهنگ به جوانان این مرز و بوم خدشه وارد کند، بیان کرد: باید نسل جوان به خوبی از توطئه‌های آنان آگاه باشند و حربه‌های دشمنان را در این زمینه نیز ناکام بگذارند.

 

پخش ویژه برنامه تلویزیونی «با حسین تا بی‌نهایت» از شبکه استانی سیمای مرکز قزوین

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، به مناسبت ماه محرم شبکه استانی سیمای مرکزقزوین ویژه برنامه تلویزیونی «با حسین تا بی‌نهایت» را پخش می‌کند.

 

این ویژه برنامه با هدف تبیین فلسفه نهضت حسینی و قیام حضرت سید الشهداء(ع)، ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اشاعه فرهنگ عاشورا در جامعه تهیه و تولید می‌شود.

 

رویکرد ویژه برنامه تلویزیونی «با حسین تا بی نهایت» پرداختن به فرهنگ عاشورایی هم‌چون آزادگی، ایثار و گذشت است.

 

این برنامه می‌کوشد تا علاوه بر انعکاس نوحه‌خوانی، عزاداری و موسیقی‌های آئینی در استان، شور و شعور حسینی را در مخاطبان تعمیق بخشد.

 

توجه به حضور نسل جوان در عزاداری‌های محرم، فعالیت هیئت‌های عزاداری، تبیین پیام‌های اعتقادی و اخلاقی عاشورا، محرم و عرفان، محرم و سیاست و محرم و بانوان از دیگر محورهای این ویژه برنامه تلویزیونی است.

 

ویژه برنامه تلویزیونی «با حسین تا بی‌نهایت» شامل بخش‌های مختلفی است که ارتباط تلفنی با کربلای معلی، پخش نوحه خوانی و مدیحه‌سرایی در استودیو، شعرخوانی، پخش مستند از برنامه‌های یک هیئت عزاداری، معرفی پیرغلامان حسینی و گفت‌وگوی کارشناسی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه تلویزیونی «با حسین تا بی نهایت» است.

 

این برنامه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی و نویسندگی مهدی احمدی و کارگردانی صادق قاسمی در 14 قسمت 70 دقیقه‌ای هر شب ساعت 20 و 45 دقیقه به صورت زنده از سیمای مرکز پخش می‌شود.

 

فعالیت 2 هزار هیئت مذهبی در قزوین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: بیش از یک‌هزار و 200 مداح اهل بیت عصمت و طهارت در ماه محرم و در روزها و شب‌های عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در این ایام فعالیت می‌کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه امسال بیش از 750 مبلغ نیز در ماه محرم برای ترویج فرهنگ دینی به مناطق مختلف استان اعزام شده‌اند، اظهار کرد: باید تلاش شود تا عزاداری‌های اهل بیت(ع) ساده و بی‌آلایش برگزار شود که نمونه این مهم در روز سقا با حضور باشکوه مردم قزوین جلوه‌گر و نمایان خواهد شد.

 

نعمت‌الهی با اشاره به ایجاد ساماندهی مشخص در هیئت‌های مذهبی استان قزوین، افزود: هیئت‌های مذهبی استان با برگزاری کلاس‌های توجیهی و آموزشی در راستای فرهنگ صحیح اصول عزاداری و جلوگیری از هرگونه انحراف آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

 

وی با اشاره به اینکه ماه محرم و عاشورای امام حسین (ع) حماسه‌ای بزرگ در تاریخ است که با شکوه هر چه تمام‌تر و نسل به نسل به مسلمانان به ویژه شیعیان منتقل شده است، بیان کرد: جا دارد که از این فرصت ارزشمند نهایت استفاده را برده و از برکات معنوی آن بهره‌مند شویم./955/203/ب3

ارسال نظرات