۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۹۶۰۹۷
مدیر ستاد اقامه نماز استان قم خبر داد؛

برپایی باشکوه نماز ظهر عاشورا در 10 منطقه از قم/ ارائه خدمات رفاهی به زائران اربعین در طول مسیر

خبرگزاری رسا ـ مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: اقامه نماز یکی از اهداف مهم قیام امام حسین(ع) بوده است و باید به عنوان برنامه اصلی در ظهر عاشورا با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود.
محمد خامه يار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد خامه یار، مدیر ستاد اقامه نماز استان قم، صبح امروز در میان خبرنگاران از برنامه ریزی برای اقامه نماز ظهر عاشورا و تاسوعا در 10 نقطه از شهر قم خبر داد و گفت: اقامه نماز یکی از اهداف مهم قیام امام حسین(ع) بوده است و باید به عنوان برنامه اصلی در ظهر عاشورا با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود.

 

وی در ادامه افزود: ستاد اقامه نماز استان قم با همکاری دیگر نهاد های مربوطه از جمله امور مساجد و آموزش و پرورش و شهرداری مقدمات برگزاری نماز ظهر عاشورا از قبیل زیر انداز و مهر و امکانات برای وضو گرفتن را در مناطق تعیین شده فراهم کرده است و در برخی نقاط شهر عزادار همراه با اطعام خواهد بود.

 

خامه یار با بیان این که 313 نفر به عنوان راهنما در مکان‌های برگزاری نماز آموزش دیده‌اند، گفت: نماز در داخل صحن حرم مطهر برگزار خواهد شد و تا میدان امام خمینی(ره) امکانات نماز فراهم خواهد شد؛ ویژه خواهران نیز مکان هایی مانند برخی مساجد و مدارس در نظر گرفته شده است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به این که تاسوعا در روز جمعه است و باید نماز جمعه برگزار شود خاطرنشان کرد: با توجه به خستگی مردم، با ستاد نماز جمعه هماهنگ شده که خطبه‌های نماز جمعه کوتاه باشد تا مردم بتوانند در عزاداری شرکت کنند.

 

وی در ادامه به تمهیداتی که در مسیر حرکت زائران اربعین خواهد بود اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از عاشورا قرار شده نمازخانه‌هایی در مسیر زائران تشکیل شود و تجهیزات و خدمات رفاهی تقویت خواهد شد و زائرانی که با کاروان به کربلا بروند تمام مکان‌هایی که توقف خواهند داشت مشخص  پیش بینی شده است.

 

خامه یار با اشاره به نامناسب بودن برخی مساجد در مسیرها گفت: گروه‌هایی برای ارزیابی مساجد تشکیل شده است تا مساجدی که کاسبکارانه ایجاد شده است را ساماندهی کنند و مساجدی نیز در مکان‌هایی که خلأ وجود دارد ایجاد شود.

 

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در 800 مکان اداری و آموزشی در سطح استان گفت: طرحی برای پخش اذان از ادارات به ادارات کل ارائه شده است که با موافقت مدیران کل در اداراتی که مزاحمت برای اهل محل ایجاد نشود صدای اذان پخش شود که به ایجاد فضای معنوی در محیط ادارات کمک خواهد کرد.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم افزود: در زمینه تبلیغات محیطی برای ترویج فرهنگ نماز فعالیت خوبی در سطح استان  انجام نشده است و در همین راستا مسابقه عکس حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای با همکاری استانداری و حوزه هنری برگزار خواهد شد که بنرهای آن در روزهای آینده در سطح شهر نسب خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: طلاب فعال در عرصه راهیان نور و دفتر یکی از مراجع عظام تقلید در تأمین امام جماعت ظهر عاشورا و همچنین تجهیزات برگزاری نماز به ما کمک می‌کنند./843/پ202/ف

ارسال نظرات