۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۹۶۱۰۴
دبیرشورای فرهنگ عمومی کشور:

بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی تبیین و ترویج سیره اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ دبیرشورای فرهنگ عمومی کشور بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی را تبیین و ترویج سیره اهل بیت(ع) بیان کرد و گفت: باید از آموزه های اهل بیت(ع) برای چگونه بهتر زندگی کردن درس بگیریم.
حجت الاسلام شاهمرادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی، دبیرشورای فرهنگ عمومی کشور، ظهر امروز در هشتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان، که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: مهم ترین انتظاری که از شورای عمومی است، این است که فرهنگ را به درستی بشناسد و در جهت تأثیرگذاری آن اقدام کند.


وی با بیان این که فرهنگ دستوری نیست که با اعمال قدرت ساری و جاری شود، افزود: تبیین فرهنگ نیاز به زمان دارد.


حجت الاسلام شاهمرادی عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی سنت هایی را که در استان وجود دارد، باید بر آن تأکید کند و این سنت های پسندیده را به جوانان انتقال دهد.

 

وی با بیان وظایف شورای فرهنگ عموی اظهار داشت: این شورا باید برخی ناهنجاری ها به عنوان میکروب وارد جامعه می شوند را بشناسد و در مقابله با آنها قاطعانه عمل کند.


دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: حضور اندیشمندان، علما و فرهیختگان برای شناخت واقعیت ها و راه‌های مقابله با ورود میکروب های فرهنگی ضروری است.


وی مسائل مربوط به خانواده، ازدواج و طلاق را از جمله عواملی بیان کرد که مربوط به شورای فرهنگ عمومی می شود و افزود: این شورا باید ابتدا آماری صحیح از این مسائل داشته باشد، عوامل بروز مشکلات در این زمینه ها را بررسی کرده و به دنبال راهکارهای مؤثر باشد.


حجت الاسلام شاهمرادی با بیان این که مهمان نوازی و جوانمردی از ارزش‌های مهم استان لرستان است، تأکید کرد: این ارزش ها و فرهنگ باید به نسل آینده منتقل شود.

وی در ادامه با بیان این که دشمنان ما برای تغییر فرهنگ جامعه برنامه ریزی می کنند، عنوان داشت: ابتدا برای مقابله با تهاجم فرهنگی نیازمند به دشمن شناسی هستیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی را تبیین و ترویج سیره اهل بیت(ع) بیان کرد و گفت: باید از آموزه های اهل بیت(ع) برای چگونه بهتر زندگی کردن درس بگیریم.


وی با بیان نقش مؤثر ائمه جمعه، روحانیت و همه کسانی که در امر تبلیغ نقش دارند، یادآور شد: اکنون که در ایام محرم قرار داریم، باید فرهنگ عاشورایی را بدون تصرف در جریان عاشورا را به نسل نو و آینده منتقل کرد.


حجت الاسلام شاهمرادی با اشاره به این که در ایام محرم جامعه ما و نسل جوان توجه بیشتری به اهل بیت(ع) دارند، عنوان داشت: اگر در طول زندگی به سیره و سنت اهل بیت(ع) توجه داشته باشیم، بهترین واکسن برای میکروب های فرهنگی است.


وی در ادامه با اشاره به این که فضای مجازی می تواند تهدید یا فرصت باشد، ادامه داد: نمی توان فضای مجازی را حذف کرد.


دبیرشورای فرهنگ عمومی کشور بیان داشت: باید نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی را به فرزندان خویش آموزش دهیم و زمینه خنثی شدن دسیسه های فرهنگی دشمن را فراهم کرد./9459/202/ب2

ارسال نظرات