۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۹۶۱۶۰
حجت الاسلام رنجبر:

اخلاق نیکو حقیقت دین اسلام است/ سبک زندگی اسلامی بر مدار اخلاق نیکو شکل می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم اخلاق نیکو را گمشده بشر امروزی عنوان کرد و گفت: سبک زندگی اسلامی برگرفته از ایدئولوژی اسلام از چهارچوب این هنجارهای نیکوی اجتماعی است.
حجت الاسلام رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا رنجبر، ظهر امروز در برنامه سمت خدا که از شبکه سه سیما پخش شد، ارتقاء سطح عمومی فرهنگ را اصلی‌ترین مبنای ایدئولوژیک نبوت رسول اکرم(ص) بیان داشت و گفت: روزی فردی محضر حضرت رسول اکرم(ص) رسید و از ایشان پرسید که حقیقت دین چیست.


استاد حوزه و دانشگاه پیامبر اکرم(ص) را در پاسخ به این سؤال را خاضع و مهربان توصیف کرد و گفت: رسول اکرم(ص) در جواب این سؤال با لبخندی فرمودند «حسن الخلق»؛ بنابراین طبق این فرموده حضرت خاتم المرسلین اخلاق نیکو اصالت و حقیقت دین خدا است.

 

حجت الاسلام رنجبر سؤال‌کننده این جریان آموزنده تاریخی را مغرض و بیمار اجتماعی خواند و ادامه داد: این سائل مجدد به سمت دیگر حضرت رفت و مجدد سؤال خود را مطرح کرد و مجدداً با همان رفتار و جواب مواجه شد.


استاد حوزه علمیه قم ضمن اشاره به اینکه این بی ادبی شخص تا حدی بود که جلو و پشت سر پیامبر اکرم(ص) را تکرار کرد و با همان رفتار و جواب مواجه شد، اظهار کرد: این سائل با این رفتار خود به دنبال عصبانی کردن شخص حضرت رسول اکرم(ص) و زیر سؤال قرار دادن هدف رسالت ایشان بود که این دسیسه وی با رفتار نیکو و صبر آموزنده پیامبر اکرم(ص) خنثی و به روایتی آموزنده در تاریخ تبدیل شد.

 

حجت الاسلام رنجبر اخلاق نیکو از نظر اسلام را همان هنجارهای پسندیده اجتماعی عنوان کرد و تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی می فرمایند« من برای مکارم اخلاق مبعوث شده‌ام».


استاد حوزه و دانشگاه موضوع گیری ایدئولوژیک اسلام در مقابل برخی از هنجارهای اجتماعی را دلیل بر الهی بودن این دین مبین دانست و گفت: مکارم اخلاق همان گمشده بشر امروزی است که غرب در تلاش است آن را با قوانین انسان ساخته که تأمین کننده منافع خودشان است آن را با سبکی غلط بر جهانیان تحمیل کند.


حجت‌الاسلام‌ رنجبر آیات و نشانه‌ها الهی را ناموس خدا عنوان کرد و گفت: حتی سنگ‌های کوه‌ها حقوقی دارند که باید این حقوق را از محضر ائمه اطهار(ع) آموخت./838/پ202/ف

ارسال نظرات