۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۹۶۱۹۰
در آستانه سالروز شهادت شهدای وحدت؛

فرمانده سپاه امام رضا با خانواده شهید شوشتری دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه امام رضا (ع) مشهد گفت: اگر بتوانیم الگوی جهاد و مبارزه را از شهید شوشتری دریافت و در بدنه سپاه پاسداران به ‌خوبی پیاده‌سازی و منتقل کنیم، شاهد تأثیر بسیار خوبی خواهیم بود.
شهيد شوشتري

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، فرمانده سپاه امام رضا (ع) به همراه جمعی از مسؤولان سپاه خراسان رضوی با حضور در منزل سردار شهید نورعلی شوشتری، با همسر و فرزند ایشان دیدار و گفت و گو کرد.


سردار نظری در این دیدار، شهید شوشتری را اسوه جهاد خواند و گفت: از این شهید بزرگوار درس استمرار در ماندن در راه جهاد و مبارزه را آموختم.


وی به بیان روحیه جهادگری شهید شوشتری پرداخت و عنوان کرد: ایشان در جبهه و پس از پایان دفاع مقدس در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور، بر حضور در سنگر جهاد تأکید و اصرار داشت.


فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به لزوم گسترش روحیه جهادی در سپاه پاسداران، اظهار کرد: اگر بتوانیم الگوی جهاد و مبارزه را از شهید شوشتری دریافت و در بدنه سپاه پاسداران به‌خوبی پیاده‌سازی و منتقل کنیم، شاهد تأثیر بسیار خوبی خواهیم بود.


شهید شوشتری انقلاب اسلامی را به مناطق محروم برد


سردار منصوری فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) سپاه پاسداران نیز در این دیدار با یادآوری نقش مؤثر شهید شوشتری در تغییر نگرش مردم مناطق محروم نسبت به انقلاب اسلامی، گفت: در بازدیدی که از یکی از این مناطق داشتیم، مردم به‌گونه‌ای در مورد شهید شوشتری صحبت می‌کردند که گویی سال‌ها ایشان را می‌شناختند.


وی به بیان خاطره‌ای از گفت‌وگو با یکی از ساکنان آن منطقه پرداخت و ادامه داد: یک سرطایفه شیعه در زابل گفت «برای من سال 1357 انقلاب نشده، من تا سال 88 انقلاب و اسلام را به‌درستی درک نکرده بودم، برای من شهید شوشتری انقلاب کرد و به‌وسیله او انقلاب را درک کردم»


فرهنگ و روش ایجاد همدلی شهید شوشتری، الگویی برجسته است

 

در ادامه، حجت‌الاسلام حسینی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع)، روش و منش حرکتی شهید شوشتری در ایجاد همدلی بین مذاهب را یک الگو برای کشور توصیف کرد و گفت: فرهنگ، روش و حرکتی که ایشان برای همدلی با اهل سنت ایجاد کرد، برای کشور یک الگو شده است


وی به فعالیت‌های فرهنگی در مناطق حاشیه‌نشین مشهد مقدس اشاره و عنوان کرد: امروز نیز که ما برای حاشیه شهر مشهد فعالیت می‌کنیم، این الگو را مدنظر قرار داده‌ایم تا به‌ کار گیریم.

 

شهید شوشتری، فرمانده پیشتاز در ولایتمداری


حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به ولایتمداری شهید شوشتری، اظهار کرد: وی نسبت به رهبری بسیار تعبد و عنایت داشت، بصیرت شهید شوشتری و علاقه‌ای که به حضرت آقا داشت، اطرافیان را تحت تأثیر قرارداد و باعث شد تا امروز نیز این فرمانده به ‌عنوان یک فرمانده پیشتاز در ولایتمداری شناخته شود.


توجه ویژه به خانواده شهدا

 

طیبه درّی، همسر شهید شوشتری نیز در این دیدار ضمن تشکر از حضور فرماندهان سپاه مشهد مقدس، گفت: شهید شوشتری به خانواده شهدا توجه خاصی داشت، روزهایی که از جبهه بازمی‌گشت، سرکشی از منازل شهدا یکی از کارهایی بود که ایشان به آن اهتمام داشت.


وی بابیان این‌که شهید شوشتری علاقه زیادی به دستگیری از نیازمندان داشت، اظهار کرد: ایشان همواره می‌گفت «مدیونید اگر مادر شهید را ببینید و از جای خود بلند نشوید».


خاطر نشان می شود در این دیدار، سرهنگ افراسیابی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع)، سرهنگ مهدوی، حجت‌الاسلام فاطمی، نماینده ولی‌فقیه در لشکر 5 نصر و جمعی از مسؤولان سپاه استان حضور داشتند.
/859/101/ب3

ارسال نظرات