۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۲۹۶۲۲۸
آیت الله نمازی:

رستگاری جامعه در گرو توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان یکی از اهم واجبات الهی را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکربه معنای نظارت عمومی وهمگانی است که خداوند برای سلامت و امنیت جامعه اسلامی فرموده است مواظب و مراقب یکدیگر باشید و هوای یکدیگر را داشته باشید.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان شامگاه یکشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت سپاه کاشان گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک نظارت عمومی است و یک نظارت همگانی است و همه باید دلسوز یکدیگر باشند.

 

وی یکی از احکام مترقی اسلام را  فریضه امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد و یاد آورشد: امر به معروف و نهی از منکر به معنی دخالت در کار دیگران نیست بلکه چناچه فردی مرتکب اشتباه و گناه کبیره می شود باید به او تذکر داد چر ا که گناه کبیره آتش پنهانی است که آثارش بعدا معلوم می شود.

 

آیت الله نمازی با تأکید بر این که در جامعه توحیدی همه باید نسبت به فریضه بزرگ  امر به معروف و نهی از منکر آشنا باشند گفت: امر به معروف و نهی از منکر به معنای فراخواندن به خوبی ها و امر به خوبی و نهی از بدی ها است.

 

امر به معروف و نهی از منکر راه پیامبران و راه صلحا است

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر راه پیامبران و راه صلحا است گفت: اما باقر(ع) در رابطه با جایگاه امر به معروف و نهی منکر می فرماید، در آخرزمان گروهی اهل ریا و تظاهر هستند و اگر چنانچه نماز به دنیای آنها ضرر و زیان بزند از نماز دست بر می دارند.

 

وی ادامه داد: امام باقر(ع) همچنین می فرماید، امربه معروف و نهی از منکر فریضه بزرگی است که چنانچه در جامعه وجود داشته باشد همه واجبات را بیمه می کند وهمه واجبات در جامعه عملیاتی می‌شود چرا که وقتی مردم تذکر بدهند بساط منکرات در جامعه برچیده می‌شود.

 

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه در قرآن آیات متعددی در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر بیان شده است یاد آورشد: خداوند در آیه 104 سوره آل عمران می فرماید، در میان امت اسلامی باید یک گروه و تشکیلات و سازمان باشد که وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را برعهده داشته باشند، لذا اگر چنین گروه و تشکیلات و سازمانی باشد این جامعه سربلند خواهد بود و رستگاری خواهد بود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود عقاب الهی و  غضب خدا نازل می شود و آتش آن همه را حتی صالحین و نیکوکاران را هم در بر می‌گیرد چرا که نیکوکاران به وظایف خودشان که امر به معروف و نهی از منکر است عمل نکردند، لذا  نیکوکاران در محیط بدکاران به هلاکت می رسند و کودکان در میان بزرگان از بین می روند.

 

آیت الله نمازی گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود، امنیت در جامعه حاکم می شود و کسب و تجارت و خرید و فروش حلال انجام می شود و ربا دهنده و ربا گیرنده و و احتکار و گران فروشی در جامعه وجود نخواهد داشت و حق مظلومان از ظالمان گرفته می شود و زمین آباد می شود و هر چیزی در جایگاه خودش قرار می گیرد.

 

مکتب حسینی بر اساس امربه معروف و نهی از منکر تأسیس شده است

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر  و نامگذاری هفته اول محرم به نام هفته امر به معروف و نهی ازمنکرگفت:  مکتب حسینی بر اساس امربه معروف و نهی از منکر تأسیس شده است و فلسفه پیدایش عاشورا برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح جامعه اسلامی است.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: امام حسین(ع) در راه برای امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید و علی اصغر سرباز میدان امر به معروف و سرباز شش ماهه علی اکبر و عباس خود را برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در راه خدا خالصانه داد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه شایسته نیست ما پیروان امام حسین نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی خیال و یا بی تفاوت باشیم  گفت: اگر جوانی امر به معروف کرد دیگران تماشاچی می شوند و حتی گاهی آمر به معروف را نیز توبیخ می‌کنند که به تو ربطی ندارد چرا فضولی می‌کنی در حالیکه  امر به معروف و نهی از منکر فضولی نیست بلکه دلسوزی است./1307/پ202/ج

ارسال نظرات