۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۲۹۶۲۴۳
استاد حوزه علمیه:

اوج معرفت انسان بندگی خداوند است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: اوج معرفت انسان بندگی خداوند است زیرا انسان متعلق به عرش الهی بوده و اگر از فرش به عرش نرسد باخته است.
حجت الاسلام اصلاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا اصلانی استاد حوزه علمیه و از خطبای مشهور شامگاه یک شنبه 26 مهر ماه در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالظیم حسنی(ع) در شهرری، با اشاره به اینکه انسان بر اثر معرفت زیاد به عبودیت می‌رسد، گفت: اوج معرفت انسان بندگی خداوند است زیرا انسان متعلق به عرش الهی بوده و اگر از فرش به عرش نرسد باخته است.

 

وی افزود: اگر انسان همه وجودش خدایی نشود و رنگ خدا را به خود نگیرد دست او از همه چیز تهی می‌شود.

 

زندگی و حیات انسان از آن خدا است

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: خداوند می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده‌اید من تمام هستی را برای تو آفریدم و تو را برای خودم؛ و آیه انا لله و انا الیه راجعون یعنی ما برای خدا هستیم و به سوی او برمی‌گردیم؛ و این نشانه آن است که ما هیچ استقلالی از خود نداریم و همه چیز برای خداوند است.

 

حجت الاسلام اصلانی بیان داشت: زندگی و حیات انسان از آن خدا است و خداوند انسان را خلق کرد تا او را مورد آزمایش قرار دهد تا انسان از سوی آن آزمایش به سعادت ابدی دست یابد و با انجام حسنات مقام خود را به بالاترین درجه برساند.

 

امامان معصوم با تمام وجود عبد خداوند متعال بودند

وی بیان داشت: امامان معصوم(ع) با تمام وجود عبد و از بندگان واقعی خداوند متعال بودند و مرتکب هیچ گناهی نمی‌شدند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: برای شناخت خدا کافی است خودمان را درست بشناسیم و چگونگی شناخت خودمان این است که من روحانی وجود خود را کشف کنیم زیرا روح ما همان روح الهی است.

 

حجت الاسلام اصلانی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید ای انسان تو هرکجا هستی من نیز همانجا حضور دارم و من از شاهرگ گردن تو هم به تو نزدیک‌تر هستم.

 

وی اظهار داشت: اوج بندگی انسان این است که حقیقت را کشف کند زیرا کاری بسیار سخت و مشکل است به گفته علمای دین، خداوند مخفی و پنهان نیست بلکه آشکار بوده و برای دیدن او چشم بصیرت لازم است.

 

اهل بیت سفینه نجات بشر هستند

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: اگر انسان قصد کند برزخ دلش باز شود خوب است به زیارت اهل بیت(ع) برود و یا حتی به حرم اهل بیت(ع) بنگرد زیرا آنان سفینه نجات بشر هستند و سبب آرامش خاطر می‌شوند.

 

حجت الاسلام اصلانی ابراز داشت: انسان‌های پاک محبان واقعی خداوند هستند امام حسین(ع) فرمود خداوند خلق خود را نیافرید مگر اینکه به او شناخت و معرفت پیدا کنند و زمانی که او را شناختند به دنبال بندگی او می‌روند و به واسطه بندگی او از بند این دنیا و دیگران جدا می‌شوند.

 

میوه بندگی خداوند، معرفت است

وی بیان کرد: کسی که خدا در نظرش بزرگ باشد عقیده دیگران برای او هیچ اهمیتی نخواهد داشت و ما باید تلاش کنیم تا با تمسک به توحید، خداوند را درست بشناسیم تا بتوانیم به او عشق و معرفت بورزیم.

 

استاد حوزه علمیه گفت: میوه بندگی خداوند، معرفت است و بعد از معرفت محبت بوده و محبت به خداوند یعنی کسانی که همه هستی آنها خداوند می‌شود همانند آب که برای ماهی حیاتی است.

 

دل حریمی برای محبوب عالم است

حجت الاسلام اصلانی در پایان خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمود دل حریمی برای محبوب عالم است؛ قلب جای معشوقی همچون خدا است./813/202/ب1

ارسال نظرات