۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۲۹۶۲۴۵
استاد حوزه علمیه:

احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف قیام امام حسین بود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: سیدالشهد(ع) هدف از قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر اعلام می کنند و می فرمایند: «من از روی عصیان قیام نکردم بله می خواستم زحمات رسول خدا را جهت و انحرافات بعد از ایشان را سامان دهم.»
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ایزدی، کارشناس مذهبی، امشب در جلسه پرسمان دینی در مدرسه پریزاد، به امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از ارزش های اسلامی است که قرآن و روایات تأکید فراوانی به آن داشته است.

 

وی با اشاره به مفهوم امر به معروف و نهی از منکر، گفت: هر کار خوب و ارزشی به معروف و هر کار زشت و ضد ارزشی به منکر تعبیر می شود.

 

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به آیه 104 سوره آل عمران، گفت: خداوند به امر به معروف و نهی از منکر توصیه کرده و آمران به معرف و ناهیان از منکر را از رستگاران قرار داده و کسانی که این امر را عملی کنند، نتیجه آن رستگاری است.

 

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: رسول اکرم (ص) در مورد امر به معروف و نهی از منکر می فرماید: «هر کسی که این فریضه را انجام دهد، خلیفه خدا است.»

 

وی با اشاره به هدف از قیام امام حسین (ع)، گفت: سیدالشهد(ع) هدف از قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر اعلام می کنند و می فرمایند: «من از روی عصیان قیام نکردم بله می خواستم زحمات رسول خدا را جهت و انحرافات بعد از رسول اکرم (ص) را سامان دهم.»

 

حجت الاسلام ایزدی در ادامه به ویژگی های آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره و اظهار کرد: امام صادق(ع) این ویژگی ها را تبیین کرده است که خود باید نسبت به آن چیز عامل باشند، نسبت به امر به معرف و نهی از منکر عدالت داشته باشند و روشی توأم با اخلاص، عطوفت و دلسوزی باشد.

 

این کارشناس مذهبی در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش گناهان در زندگی اشاره و بیان داشت: گناهان سبب قسی القلب شدن، سلب نعمت و مرگ زود هنگام می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید: «کسی که گناه و آن را اشکار می کند، خوار و ذلیل می شود اما اگر گناه را آشکار نسازد و در صورت توبه و استغفار امکان آمرزیده شدن است./1310/202/ب1

ارسال نظرات